1. leht 1-st

Mazda 6 GG 2.3 MT 06a. - a1sop0s

PostitusPostitatud: 16 Jaan 2021, 22:04
Postitas a1sop0s
Panen siis ka enda n.ö projekti üles.
Tegu on Eesti ajalooga Mazda 6 2.3 GT-ga, millel 6-käiguline manuaalkäigukast küljes. Ostetud sai ta 2020. aasta detsembris.
Loomulikult on tegu esiveolisega, kuna pärast facelifti ei pakutud enam tavalisele kuuele nelikveolist varianti, seda sai ainult MPSiga.
Kuna aga tegu on esimese autoga, siis ei olnud eriti mõistlik võtta MPS-i. (mitte, et mul selleks raha oleks)
Allolevatelt piltidelt jääb aga nägemata detail, et auto ei ole mitte must, vaid hoopis Radiant Ebony Metallic. (28W tehase kood) Pole täpselt aru saanud siiamaani, millest see end kujutab. On lillat, on punast, on musta. Ütleme nii, et värv sõltub suuresti ilmast.

Projekt esineb selle näol, et autot tuleb pisut korrastada. See väljendub selles, et
    - Katalüsaator on läbi, tuleb mingisugune teine leida.
    - Paremal tiivakaarel roosteplekk (ilmselt laseb täita.. lootuses, et peab 3-4 aastat vastu)

Lisaks sellele on soov paar kosmeetilist (kuid suhtkoht lihtsat) muudatust teha.
Nendeks on:
    - Madaldusvedrud
    - Ducktail/Lipspoiler (pole veel kindel, kas hakkab sellega jändama.)
    - Ilusamad veljed
    - Sportpütid

Eelmiste omanike poolt oli igasugust jama selle autoga kokku keeratud. Peale oli topitud vigane (Hiina) navi ja vigane makk, mis said hiljuti varuosadeks müüdud.
Lisaks sellele on tuled ühendatud nii, et parktuled ja udutuled põlevad koos (LED udutuledes ka veel) ja kui tekib soov lähitulesid kasutada, tuleb selleks "udutuled" sisse lülitada. Ehk lihtsamalt öeldes, lähituled on ümber ühendatud udutulede lülitisse. Mind see väga ei häiri ja kohati meeldib nii isegi rohkem.

Pilt

Pilt

Väike jutt siis sellest, miks just GG, mitte mingi odav tagaveoline bemm, millega sellise ilmaga palju huvitavam sõita oleks.
Põhjus on lihtne, like father, like son.
Isa käsutuses oli sama aasta 2.0 automaatkäigukastiga GY, mis oli ka esimene auto, millega ma sõitma õppisin. Nüüdseks on see auto sodiks sõidetud ja enam ei sõida ta kuhugi.
Ehk, pisut sentimentaalne väärtus sellel spetsiifilisel generatsioonil minu jaoks.

Re: Mazda 6 GG 2.3 MT 06a. - a1sop0s

PostitusPostitatud: 20 Jaan 2021, 01:10
Postitas justin.keiss
GG ideaalne esimeseks autoks. Ei maksa suurt midagi, juppe lademetes saada. Kui mädanik väga hullulut ei kimbuta ja õlitasemel silma peal hoida, masin pikaks ajaks.

Re: Mazda 6 GG 2.3 MT 06a. - a1sop0s

PostitusPostitatud: 21 Jaan 2021, 11:01
Postitas Mel
a1sop0s kirjutas:- Paremal tiivakaarel roosteplekk (ilmselt laseb täita.. lootuses, et peab 3-4 aastat vastu)




Terv.Edu projektiga.Mis see,laseb täita...? tina või veel midagi vingemat,liim jne. :think: mõlgub omal ka mõttes vbl GY :)

Re: Mazda 6 GG 2.3 MT 06a. - a1sop0s

PostitusPostitatud: 24 Jaan 2021, 22:57
Postitas a1sop0s
Mel kirjutas:
a1sop0s kirjutas:- Paremal tiivakaarel roosteplekk (ilmselt laseb täita.. lootuses, et peab 3-4 aastat vastu)




Terv.Edu projektiga.Mis see,laseb täita...? tina või veel midagi vingemat,liim jne. :think: mõlgub omal ka mõttes vbl GY :)


Tegelikult otsisin ise ka GY taga aga mingil põhjusel jäi GG siiski. Kunagi, kui raha on, tahaks mõnele GYle coiloverid alla panna.
Täitmisest nii palju, et oli plaanis pahteldada (tükk kaarest välja, pahtel peale ja üle värvida) aga kui vaadata lähemalt, siis oleks targem ikkagi terve ring (tagastange, tagumised tiivakaared) välja vahetada ja üle värvida. Kallis töö aga ilme jääb ilusam ehk..

Töödega hakkab arvatavasti kevadel pihta, nii kaua elab üle.

Re: Mazda 6 GG 2.3 MT 06a. - a1sop0s

PostitusPostitatud: 25 Jaan 2021, 17:29
Postitas Mel
Noväga tubli, ikka takka kiitnud neid kes viitsivad ise teha :thumbup:

Re: Mazda 6 GG 2.3 MT 06a. - a1sop0s

PostitusPostitatud: 03 Mär 2021, 22:31
Postitas a1sop0s
Sai täna siis vedelikud üle käidud, täpsemalt jahutusvedelik ja mootoriõli, muidugi ka õlifilter.

Eelmine omanik (/ töökoda, kus eelmine omanik käis) on olnud kitsi ja pannud seda kõige odavamat jahutusvedelikku - rohelist.
Sai mingil määral teist loputatud ja punane sisse pandud, teel koju mingisuguseid probleeme ei tekkinud. Kunagi suvel peaks korraliku loputuse tegema.
Käigukast jäi seekord tegemata kuna mazda6club foorumis on öeldud, et sellega pole mõtet jamada ja on lihtsam töökojas lasta ära teha. (lisaks töötasin auto kallal elus esimest korda ja oma 2h läks selle mootoriõli peale)

Tõstekohad on läbi, kuid õnneks leidub veel neid tugevaid kohti, kust sai auto üles tõsta.

Lisaks sai ostetud ka Stance.ee-st väike lambdaanduri "petja/peitja". Mazda (eriti kuue) omanikel soovitan aega ja raha mitte raisata, see ei mahu sinna, kuna andur on üleval ja seal ei ole piisavalt ruumi selle jaoks.
Nüüd on plaanis osta pärast ÜVd mingisugune anduri simulaator ja arvatavasti katalüsaator asendada toruga.

Kuigi roostet leidub siis üldiselt on auto suhteliselt heas korras ja võiks teenida veel aastaid, kui saaks vaid tiivakaared ja käsipiduri korda.
Tiivakaari ise ei hakka tegema, vist laseb MazdaAbis teha.. vähemalt saab ehk õiget värvi..

JapanRacing velgede kohta sain teada, et need on siiski lihtsalt replicad ja kuluvad suhteliselt kiirelt, ehk need jäävad ära.

Re: Mazda 6 GG 2.3 MT 06a. - a1sop0s

PostitusPostitatud: 04 Mär 2021, 19:43
Postitas mehine2
Miks see roheline just paha ja punane hea on?
Mida kat-i eemaldamine annab? ülevaatuseks peab ju kati tagasi alla panema!

Re: Mazda 6 GG 2.3 MT 06a. - a1sop0s

PostitusPostitatud: 05 Mär 2021, 15:57
Postitas maaks
mehine2 kirjutas:Miks see roheline just paha ja punane hea on?

Punane on moodsam ja pikema elueaga. Oluline muidugi ainult sellisel juhul kui auto kere eeldatav eluiga ületab jahutusvedeliku eluea :-)
Pikemat lugemist jahutusvedelikes:
https://www.import-car.com/tech-tip-cho ... t-coolant/

Re: Mazda 6 GG 2.3 MT 06a. - a1sop0s

PostitusPostitatud: 17 Mär 2021, 00:51
Postitas a1sop0s
mehine2 kirjutas:Miks see roheline just paha ja punane hea on?
Mida kat-i eemaldamine annab? ülevaatuseks peab ju kati tagasi alla panema!


Kat-i eemaldamine annab seda, et väljalase on vähe vabam. Praeguse seisuga tundub olevat, et kat on kokku sulanud ja jõudlus tänu sellele ka vähe väiksem.

Ülevaatusel on ta katiga igal juhul

Re: Mazda 6 GG 2.3 MT 06a. - a1sop0s

PostitusPostitatud: 17 Mär 2021, 01:11
Postitas a1sop0s
Eile hakkas rooliratas vibrama, kuna kogemus vms. puudus siis suundusin Pirita-Kose MazdaAbisse, kus said suppordid ja esikettad ära vahetatud.

Olen jälle vahepeal mõelnud ja kuna tegu on siiski igapäevasega siis erilist "tuunimist" korraldama ei hakka. Küll aga üritab võimalikult palju korda teha (ja võib-olla MPS esistange ette ajada?!).
Praeguse seisuga on auto väga heas korras mehhaanilise poole pealt. Praeguse seisuga peaks

    - Tiivakaared laskma välja vahetada, üle värvida
    - Veljed lasta visuaalselt korda teha (sirged aga näinud igasugu äärekive erinevate omanike käes)
    - Helisüsteem asendada tehase Bose samaväärsega, eks need kõlarid ole igasugu päevi näinud ja kindlasti on mädanenud. Heliisolatsioon kuluks ka ära.

Mõttes on veel tekitada praeguse kolmanda piduritule asemele mingisugune LED lahendus ja lasta tagumistele akendele tugevam toonkile peale panna, praegu endiselt väga akvaariumi tunne.

Pärast seda kõike tuleks ainult auto korras hoida, kuid kunagi ei tea... kui on raha ja mõtteid siis annab igasugu asju korraldada.