1. leht 2-st

Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 28 Okt 2021, 20:54
Postitas Adalbert
Tervist siitpere.
Olen taaskord jõudnud mazda omanike ringi :D Autoks siis diisli aurudel liikuv premacy.
Masina läbisõit on teadmata, spidokas ei tööta. ning vigade nimekiri on ka suht pikk.
Aga kuna nädal tagasi oli vaja leida kiirelt uus liikur, (eelmine auto läks lihtsalt maantekiirusel avarii tagajärel mahakandmisele ) siis oli vähe nõudeid uue masina kohta.
Diisel ( sõidan keskmiselt 1500km nädalas) ja hind peab vastama ülevaatuse pikkusele.
Aga nüüd natukene lähemalt autost: Värvus on hea, hall ( ei pea eriti tihti pesulaid külastama :D ) riidest sisu, mis on suht kulunud. tiiva servad on pintsli abil mingi möginaga kaetud.
Põhja alt ma autot veel näinud ei ole ( eelmise omaniku jutu järgi, pidi seal roostet olema piisavalt ) , tagumine parem amort kipub aegajalt imelikult kolksuma ( kahtlustan ülemist kinnitust )
Spidokas ei tööta ( enda jaoks võtsin kasutusele ühe vana nutitelefoni, millele tõmbasin spidoka äpi. näen vähemalt kiirust ning läbisõitu ) sooja mootoriga kipub tühikäigul pöördeid üli madalale
kiskuma ( kohati tiksub mingi 500 peal ning siis on ka autos korralik vibra ) kesklukk ei toimi korralikult ( lukustab vaid esiuksed, tagumistes midagi suriseb vaid ) ja neid vigasid leiab veel.
Nüüd aga positiivse poole pealt :) esimene ja kõige olulisem, Kütust ta ainult nuusutab, trassil alla 5l/100km , juhi koht on jaapanlasele ( olen sõitnud paljude jaapanlastega ) omaselt mugav ja käepärane,
soojaks läheb, nagu vana diisel ikka, nii 15-20km ja hakkab sooja puhuma.
Kas ja kui palju ma seda autot taastan, eks seda näitab aeg, esimene nädal on küll tekitanud palju positiivseid emotsioone :)
Konkreetne teema on tehtud mõttega, ajalugu endale: mida ja kunas tehtud, ning kui mingeid ülemõistuse jamasid tekib, siis targematelt abistava info saamiseks ;)


Pilt

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 30 Okt 2021, 22:34
Postitas Adalbert
Esimesed uuendused on tegemisel/tehtud.
kuna mulle ei ole kunagi meeldinud sõita "akvaarjumis" ning autos on ka suht tihti küllaltgi mõistlik kogus tööriistasid, siis sai alustatud tagumiste akende toonimisega.
sirged klaasid on lihtsad, aga tagaluugiga tuleb homme tiba vaeva näha :)

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 01 Nov 2021, 12:38
Postitas maaks
Diisli omanikele vist soovitakse sooja ilma ka pikka ülevaatust :-)
Praktilise poole pealt tasuks kindlasti võimalusel auto alla pilk peale visata - siis vähemasti ise tead, mille peal veered ja mille küljes juht- ja veereorganid on (ja kas üldse on). Siis saab ennetavalt sõiduvõtteid sättida sobivamaks :wink:

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 01 Nov 2021, 18:07
Postitas Mel
maaks kirjutas:siis vähemasti ise tead, mille peal veered ja mille küljes juht- ja veereorganid on (ja kas üldse on). Siis saab ennetavalt sõiduvõtteid sättida sobivamaks :wink:


Vägagi filosoofiline,heasti öeldud :problem: mis see 20 a.ikka maasule teeb,sellel vist poolraamid ka vähe tummisemad kui tavalistel

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 02 Nov 2021, 08:52
Postitas tomkulibin
Sel liikuril peaks kiiruse andurid olema samad, mis ka ABS kasutab- võimalik, et ka ABS sõsteem ei tööta. See vast klaasitoonimisest tähtsam. Vähemalt tee proovi, kuis toimetab, kriitilises olukorras avastamine võib kurvalt lõppeda..

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 02 Nov 2021, 17:56
Postitas Adalbert
tomkulibin kirjutas:Sel liikuril peaks kiiruse andurid olema samad, mis ka ABS kasutab- võimalik, et ka ABS sõsteem ei tööta. See vast klaasitoonimisest tähtsam. Vähemalt tee proovi, kuis toimetab, kriitilises olukorras avastamine võib kurvalt lõppeda..


Pidurdamist sai kohe katsetatud. nii märjal asfaldil kui ka kruusal. mõlemal korral peatus auto kenasti ning kuhugile poole ei kiskunud
ega ma päris nii hoolimatu nüüd ka pole kui esmapilgul tundub :D

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 13 Nov 2021, 17:48
Postitas Adalbert
Siiani on masinaga liikumine üha rohkem meeldima hakanud, peamine põhjus: ta ainult nuusutab kütet :D 3nädalat, 4600km :)
aga paar "probleemi" on hakanud häirima.
1. esitulede klaasid on kollakad, sellest ka kehv nähtavus lähituledega pimedal ajal.
Kas aitaks tulede poleerimine? või on nendel klaasidel "komme" muutuda matiks ning läbipaistmatuks seestpoolt hoopis? ning oleks tark uued tuled hoopis osta.
2. elan maal ja antenniks on mingi "tikutoosi" pikkune jupp esipiilaris :D seega raadio levib trassil üli kehvasti.
raadiol on olemas ka nn aux nupp, millele vajutades väidab: no cd
küsimus targematele, kus kohast võiks leida selle aux otsa?


Pilt

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 14 Nov 2021, 10:21
Postitas tomkulibin
klaasi poleerimine kindlasti aitab, aga kui klaasil endal sisemõrad olemas(ealine eripära), siis algse oleku sarnast tulemust ei saa. Saadaval on ka nn "B" kategooria tuled, need ehk kannatavad selle liikuri kasutamise lõpuni. Või siis lisatuledena lähituled lisada. Viimane võib olla ka originaaltuledest soodsam lahendus.
Maki auxi leiad ehka tagumiselt poolelt :wave:
Antenn on sul ilmselt pooles vinnas, seda peaks saama välja tõmmata üle poole meetri pikkuseks.

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 15 Nov 2021, 10:26
Postitas Mel
tomkulibin kirjutas: :wave:
Antenn on sul ilmselt pooles vinnas, seda peaks saama välja tõmmata üle poole meetri pikkuseks.


Kas need pole mitte sama,võinoh enmv.sama pikad kui A piilar...äkki ajajooksul alt ühendusega mingi kala :problem: Esi laterna kaasi poleerida,see niijanaa osad räägivad,et poleerimisel pole mingit mõtet,teised jälle kiidavad lakkimist,ss on veel kuuma auru varjant,mis pidi olema see kõikse etem,kestvam :wtf:

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 20 Nov 2021, 18:41
Postitas Adalbert
Kuna tagaamordi kolin hakkas juba vaikselt närvidele käima ning nädala alguses oli see raibe ka kinni külmunud :D
ei jäänudki muud üle . Aeromotorsist uus amort ning täna garaazis aega veedetud.
Algus oli paljulubav, vana püstaku sai alt suht kiirelt kätte

Pilt

ja kuna vennal on enamus tööriistadest ka olemas, ei olnudki amordi vahetus väga jube tegevus

Pilt

tagasi auto juurde minnes oli taga maas korralik õli loik :D Piduritoru lõpetas koostöö :)

Pilt

Siis hakkasid aga karvased lendama :D ja enamus päevast kulusgi uue toru tegemiseks vajalike tarvikute leidmiseks
Nüüd see ka ünneks korras ning sõit võib jätkuda.
Ps selliste amortidega https://www.upload.ee/files/13650120/Vana_amort_20.11.mp4.html autod kipuvad
isegi ülevaatust läbima, see näitab küll tänast tehnilist taset :D

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 22 Nov 2021, 09:11
Postitas tomkulibin
Targad teavad rääkida, et amorte vahetatakse paari kaupa, siis pidi ka valmisjapoolne garantii kehtima.
Soovitaks kriitilise pilguga kogu piduritorustik üle vaadata, sõiduoludes järgiandnud torustik võib kalliks maksma minna.
Isiklikus kogemuses 6a. vanal liikuril pidurite rikke tõttu sain nn posti/kännu piduri hea, et keegi viga ei saanud...

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 22 Nov 2021, 10:29
Postitas Mel
Adalbert kirjutas:Kuna tagaamordi kolin hakkas juba vaikselt närvidele käima ning nädala alguses oli see raibe ka kinni külmunud :D
ei jäänudki muud üle . Aeromotorsist uus amort ning täna garaazis aega veedetud.
Algus oli paljulubav, vana püstaku sai alt suht kiirelt kätte

Pilt

ja kuna vennal on enamus tööriistadest ka olemas, ei olnudki amordi vahetus väga jube tegevus



Nii naljaga pooleks on ka hea,et see amort lekkis selline õlitus kerele on aint positiivne,kestabki paremini :idea: Sõidumugavused muidugi mõista kannatava ja need tuleb ikka likvideerida.Peale vahetust silla stendis ka käisid,egs vist väga täpselt neid tagasi saa.Eks need ise tegemis rõõmud ongi niinaa,on hea kui on koht ja vähemalt saad olla kindel,et töö sai tehtud usaldusväärselt.

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 22 Nov 2021, 22:04
Postitas Adalbert
Nii naljaga pooleks on ka hea,et see amort lekkis selline õlitus kerele on aint positiivne,kestabki paremini :idea: Sõidumugavused muidugi mõista kannatava ja need tuleb ikka likvideerida.Peale vahetust silla stendis ka käisid,egs vist väga täpselt neid tagasi saa.Eks need ise tegemis rõõmud ongi niinaa,on hea kui on koht ja vähemalt saad olla kindel,et töö sai tehtud usaldusväärselt.

kuna avastasin et põhja all plekkides on korralikke auke :D õnneks nn "ohututes" kohtades, siis ma väga ei usu, et see masin enam ülevaatust läbib.
amorti tagasi pannes, väga suurt võimalust ei olnud, et asi valesse asendisse jääb ( jah tean , et ka paar kraadi võivad avaldada mõju rehvidele ) seega sillastendi pärast ma väga ei muretse.
Rohkem kartsin amordi uuesti kinni külmumist, mis võib ülemise kannu lihtsalt puruks peksta. selle pärast saigi see vahetus tehtud, kolina vastu oleks saanud maki ka kõvemaks keerata :D

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 22 Nov 2021, 22:26
Postitas Adalbert
tomkulibin kirjutas:Targad teavad rääkida, et amorte vahetatakse paari kaupa, siis pidi ka valmisjapoolne garantii kehtima.
Soovitaks kriitilise pilguga kogu piduritorustik üle vaadata, sõiduoludes järgiandnud torustik võib kalliks maksma minna.
Isiklikus kogemuses 6a. vanal liikuril pidurite rikke tõttu sain nn posti/kännu piduri hea, et keegi viga ei saanud...


Põhimõtteliselt olen nõus, ja kuna auto oli kanalil ning nägin ka esimest korda ( minu istumise all kuu ajaga 6000km ) autot põhja alt :D siis väga suuri üllatusi ma sealt ei leidnud.
peale ühe piduritoru murdumist vaatasin kriitiliselt kogu torustiku üle ning esmaarvamus, minu sõidud kannatab see masin välja.
Jah siin ja seal oli auke ja roostet, ning nagu ka Mel ile vastates mainisin: ma ei usu, et see masin enam ülevaatust läbib.

Jaapani tehnika on hea ( olen sõitnud paljude japanlastega: hetkel teine Mazda, siis 4 Mitsubishit, ja paar japsi veel :) ) aga viimaste aastate kogemus on viinud mind "rootsi" raua usku.
Premacy saigi ostetud ainult mõttega: võimalikult soodne diisel, võimalikult pika ülevaatusega: et koguda ja soetada endale taas "vanakooli" rootsi tank, V70 2,5TDI automaat, kas siis esi või nelik veoline
Põhjus, miks ma seda masinat taga igatsen on 2.11.20 sõit tallinnast läänemaale, kui põder otsustas mul esiklaasi purustada, lisaks oli ka kapott mölkis ning lisatuled puruks, aga salong ( kaasaarvatud esimene piilar ) olid õiges konditsioonis
Pilt

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 24 Nov 2021, 23:01
Postitas Adalbert
Krt küll. mingi elektri...p hakkas pihta.
kaitsmed paistavad kõik terved olema aga : salongipuhur töötab nii nagu jumal juhatab ning ka sigarisüütajast enam voolu ei saa :(
Vist tuleb hakata mööda juhtmeid roomama :D

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 24 Nov 2021, 23:27
Postitas tomkulibin
Massi teema?

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 25 Nov 2021, 07:07
Postitas Adalbert
tomkulibin kirjutas:Massi teema?

Krt seda teab, ülejäänud asjad toimivad. Ning hommikul oli puhur taas kadunud seniks kuni sai vastu puhuri mootorit kergelt koputatud.

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 25 Nov 2021, 08:23
Postitas tomkulibin
õhukanalis on takisti plokk, see pole ka ettenähtud 10+ aastat kestma. Aga üldjuhul jääb 4s kiirus alles.
Süütajas endas on ka sulavkaitse, see traadi taoline, keskmise klemmi küljes. Vool juhtme pistikusse tuleb, aga süütaja ei toimi.

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 25 Nov 2021, 22:31
Postitas Adalbert
tomkulibin kirjutas:õhukanalis on takisti plokk, see pole ka ettenähtud 10+ aastat kestma. Aga üldjuhul jääb 4s kiirus alles.
Süütajas endas on ka sulavkaitse, see traadi taoline, keskmise klemmi küljes. Vool juhtme pistikusse tuleb, aga süütaja ei toimi.

Selle takisti plokis minu arust probleem ei ole, põhjus: kadunud on kõik kiirused ning kui koputada vendi mootorit, siis hakkab tööle ja jääb.
Sigarisüütaja sain tööle uue pesaga, seega põhjakaitsme jutt pidas paika :)

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 26 Nov 2021, 10:34
Postitas tomkulibin
Adalbert kirjutas:... kadunud on kõik kiirused ning kui koputada vendi mootorit, siis hakkab tööle ja jääb...

Vaata vendi mootori pistikust, kas kadunud mass või toide. Kui toide olemas, siis arvan, et ehk on mootori harjad kulunud. Neid kannatab teinekord sättida,kui suudad mootori elusalt lahti võtta ja pärast kokku panna, saab tükiks ajaks jälle eluloomaks.
Kui kollektor otsas, siis suure kaarega aia taha...

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 06 Dets 2021, 23:30
Postitas Adalbert
Talvekülmad on alanud. ning autoga jama ka :D
eelmine neljapäev: käisin madalal kiirusel üle magava mendi, ning juhi poolne taga ratas jäi koopasse kinni.
panin paariks päevaks auto seisma, käisin bussidega tööl.
siis aga sõitsin , kinnise amordiga sõbra garaazi, tõstsin masina üles, ratas alt , ning diisel"kahur" ehk diisel soojapuhur sai sunatud ratta koopasse.
sulatas kogu pasa sealt välja, ning masin töötab taas :)

Siit moraal. Rattakoopad võiks ikka puhtad olla :)

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 13 Dets 2021, 22:15
Postitas Adalbert
Niimoodi siis.
sai nädalavahetusel korra taas garaazi külastatud, eesmärgiks õlivahetus.
aeromotorsist kopikate eest filter, venna kaudu õli ( tootjat ei tea. aga ühe eesti keskmise suurusega firma rekkad töötavad hästi :) )
Kiirelt auto kanalile, ja üllatus: Mazda ehitajad on mõelnud mehaanikute peale :) mootoril on plastikust põhjakaitse all aga
õlipunn ning filter on kenasti ligipääsetavad. suurem üllatus aga ootas peale karteri punni avamist. õli voolas nagu vesi,
tundub: eelmine omanik on mõelnud talvekülmade peale ja mootori õli diisli või bensuga lahjendanud, et oleks vedelam.
sõidetud masinaga 9000km

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 15 Dets 2021, 08:56
Postitas tomkulibin
Adalbert kirjutas:... mootori õli diisli või bensuga lahjendanud...
:crazy: :clap: müügiks kõlbab küll, edasine pole minu asi... Ega käiguksati saepuru pole lisatud, et vaiksemalt toimiks? Ka täidetakse läbiroostetanud karbid klassikaliselt makroflexiga - sitast saia tekitamine, ehk kõik müügiks...
Üks põhjuseid, miks diislid surevad on kütuse sattumine õli sisse- määrdeomadused halvenevad, mootor kulub kiirelt olematuks. Siit ka küsimus- kas õli vedeldati sihilikult(idiootsus), või on tegemist kütuse lekkega õlivanni?

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 15 Dets 2021, 18:29
Postitas Adalbert
tomkulibin kirjutas:
Adalbert kirjutas:... mootori õli diisli või bensuga lahjendanud...
:crazy: :clap: müügiks kõlbab küll, edasine pole minu asi... Ega käiguksati saepuru pole lisatud, et vaiksemalt toimiks? Ka täidetakse läbiroostetanud karbid klassikaliselt makroflexiga - sitast saia tekitamine, ehk kõik müügiks...
Üks põhjuseid, miks diislid surevad on kütuse sattumine õli sisse- määrdeomadused halvenevad, mootor kulub kiirelt olematuks. Siit ka küsimus- kas õli vedeldati sihilikult(idiootsus), või on tegemist kütuse lekkega õlivanni?

Kütuse leket väga ei usu, sest kulu on suht väike ( sõidan keskmiselt 80%trassil ja 20% linnas ) ning kütuse kulu on natuke üle 5l/100
samuti on tagatiiva juurest võimalik salongist otse põhja alla vaadata :D nii et ka makrot pole väga kasutatud, ehk :D

Re: Mazda Premacy 2,0D 66kw 00a Adalbert

PostitusPostitatud: 12 Jaan 2022, 01:40
Postitas Adalbert
njaaa, "vana" diisel ning talve külmad :D
mingi "kala" on mootoris, ja suurte külmadega tuleb ärgata ka öösel, et masin käivitada, lasta tuksuda tunnike, et soeneks , ning siis käivitub ka hommikul :)