39. leht 43-st

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 18 Mär 2013, 11:11
Postitas Fredo
Mul on sama jama autoga. külmalt ok ja soojalt väriseb, tahho näitab 650-750 vahel tõmblemist. mul hakkas see jama peale pikka seismist.

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 18 Mär 2013, 20:32
Postitas Mario
resetti pole teinud, sest see ei anna midagi. see kustutab vaid tekkinud veakoodid aga seadistust ei muuda, selleks on vaja aju viia eraldi setup mode'sse, mida minu auto paraku ei võimalda.

Kahjuks jah, ka esinduses istuvad mökud, pidin omal käel uurima. Hetkel tühikäik siis mõõdetud 859rpmi, kui auto pole veel päris tuline, on siiski heitgaasis piisavalt hapnikku, et lambda näit tõsta 1.050-1.085 peale. Peale veel ühte "3 käiku punasesse" tretti said heitgaasid täitsa ilusti paika. Stöhhiomeetriline segu on enamvähem siiski paigas, tühikäigu jaoks oli seda õhku juurde vaja... Puterdamine päriselt kadunud pole, mingi teatud ajavahemik (kui on alles tuliseks sõidetud ja jäetud tiksuma), peale seda on jälle tipptopp. Hetkel olen rahul. ÜV kõlbulik auto täiesti.
Piduristendist lasin ka auto läbi, aga no mis sa Mazda tagapiduritest ikka saada tahad. Vähemalt olid ühtlased. Kõikide pidurite erinevus 12% max.

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 23 Mär 2013, 16:49
Postitas Mario
Ülevaatus läbitud paari VO veaga - tagumine number kulunud, tagasillas tekkimas väike probleem.
Gaasid paigas, pidurid andsid normi veel välja (järgmine aasta enam ei pruugi, siis hakatakse autode pidureid mõõtma kaalu järgi) ning mainiti mokaotsast veel tiivakaarte roostet.. Muidu ei öeldud midagi.
Aasta muretu.
Ilmselt hakkab minu jaks otsa saama selle auto kallal ja ei tasu imestada, kui varsti müügimõtted peas. Hetkel aga päris hea sõita, rehvid on uued, veermik on timm, kütust ei neela. Rooste teeb ka järjest kergemaks :D

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 27 Mär 2013, 09:47
Postitas vaix
Mario kirjutas: Rooste teeb ka järjest kergemaks :D

Lihtsalt tähelepanek, 1 kilost terasest saab 3 kilo roostet. Seega kui see rooste just küljest ei kuku, siis muutub hoopis raskemaks ;)

Vaiko

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 27 Mär 2013, 15:24
Postitas VaheR00
Kui ta just ennem maha ei pudene ! :wink: :lol:


Sven.

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 27 Mär 2013, 19:53
Postitas Mario
paraku jah, eks sealt pudeneb ka, õnneks veel luukide küljest, mitte tähtsatest kohtadest. :D
õnnestub vist sebida endale väga odavalt MX-6 originaalveljed ja vist hakkan ikka 15" ringi vuristama. 16" tundub, et tahab ikka vahepeal veermiku peale hakata. Rääkimata muidugi see jõukadu, talvekatega võrreldes sõidaks nagu vabalthingava diisliga.
Eks näis. Kõigest hiljem.
Hetkel naudin kevadet ja ootan rehvihooaja algust :twisted:

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 22 Apr 2013, 00:24
Postitas Mario
Pilt
viimane pilt siis minevikust, millalgi veebruari lõpust, kui juba sai suvekad alla keeratud..

Aga mis siis vahepeal toimunud?
Absoluutselt s*ttagi.
Tühikäigu jama on, nagu ta on. Ülevaatusel, nagu öeldud, nurinat polnud.
Mõõtsin ka gaase oma töökojas, oma aparaadiga - ligi 3000rpm:
Pilt
Ehk siis jah, segu on õrnalt paigast ära, aga muus osas titimiti.

Modisin ühtlasi natuke ringi ka oma sisselaske torustikku, ehh, õhufiltri korpusest alates on kõik õige, aga kuna mul lagunes ära see plastmassist õhukoguja, siis ma tegin veidi seda õhuliikumise teekonda natuke pikemaks ja viisin hetkel õhuvõtu radika taha kõhu alla..
Paranes küll täituvus, et kohalt minnes on vasaralöök tunda, kuid kõrgema pöörde peal jääb õhu nälga... Seetõttu hoian nüüd silmad kõrvad lahti ja tahaks ideaalis viia selle otsa natukene teise kohta. Üks kaasklubiline olla ka miskit uurimustööd lugenud,kus katsetega selgus, et õige koha peale sissevõtt viia, on võimalik tekitada ehk isegi minimaalne ülelaadimine vabalthingamise näol. No ilmselgelt suurt skuupi ma keset kapotti ei lajata, aga eks ma muudan veidi ka lisatulede asendit ja siis saab pool võret tagant poolt ära katta. :)
Tulevik.

Hetkel on hakanud hinge närima üks tuttavlik rigin-ragin, mis juhtub, kui veepumba võll puksi sees laperdama hakkab... et siis tundub, et GMB veepump ei toida ikkagi väga kaua. :( Selle teooria kinnitan millalgi uuel nädalal. Igatahes mingi asi närib kõrva, kui auto kõrval seista. Võimalik, et ka generaatori laager...

Samuti piinavad hinge tagumised pidurisadulad. Näha on, et GFi sadulad on juba "remondimehe rõõm", sest GE omad on käsitsi seatavad, siis GF regullib neid automaatselt ning süsteem on natuke keerukam, mida on raske tihedaks saada, eriti veel FrenKITi komplektidega. Niiet, varsti siis vahetusfondist uute järgi. :) VÄhemasti sisse pandud uued sadula liugurid toimivad.. Soovitan soojalt kasutada Würthi pidurivaseliini. See on hetkel ainus asi maailmas, mis on suuteline pidurite töörütmi säilitama ka siis, kui neid ei kasutata eriti. :)
Viimasel ajal olen ka töö tõttu teinud mõned pikemad otsad ja viimane paagitäis 98't tagas keskmise kulu täpselt 6.0 100km/kohta. Kõik muidugi sõltub, kuidas tanklate püstolite stopper on kalibreeritud, igatahes Lätist tulles surusin peale 62.9 liitrit ja tuli põles juba põhimõtteliselt Viljandist Tartu suunas väljudes... Ei nurise. :)

Küll aga saan nuriseda, et omal ajal koos amortidega vedrusid ei vahetanud, maksab kätte nüüd. Seetõttu plaan panna MX6 originaalveljed alla ja olemasolevad 16" maha müüa...Kes tahab, võib pakkuda ka mingit sorti vahetust. Eelistan originaalvelge või vähemasti midagi, millel ET 40-45... Müügihinna suhtes.. Ei oska öeldagi, otseselt ei müü, aga 250€ eest võiks kaubaks minna ka... Plaan tegelt nad valgeks värvida. :P

Oeh, mõtteid on nii palju. Aega ja raha nii vähe.
Seetõttu üks kevadine kaader:
Pilt

Ja ega rohkem oskagi öelda.. Tahaks ikkagi Facelifti mudeli laia juhi käetuge :angel:
Või siis ehitan olemasoleva ringi, sest riie on sealt pealt minu käes viimase viie aastaga kenasti ära kulunud ja olekski aeg õmblusmasinaga uuesti tutvust sobitada. :)

Paar nädalat tagasi oli mul au ka ühe klubilise GE'sse ehitada Honda shortshifter. Ilus kuullaagriga jumpstükk oli. Lahendaks nii mõnegi probleemi loperdava kangi suhtes. :) hetkel mõtlen, kas tellida ka Honda oma, või korrata oma aastatetagust julgustükki ja lõigata enda oma taas lühemaks. :)

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 22 Apr 2013, 08:12
Postitas tomkulibin
ma kuskil riputasin üles lihtsa kangi lühendamise variandi, seni töötab mul laitmatult :wave:

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 22 Apr 2013, 19:30
Postitas Mario
mhm. oma hallil ma tegin kunagi nii. peaks mainima, et kortermaja ees, relakaga, ja salongi kattis present. :D :D :D
aga jah, pole saladus, et ühel GE'l on nüüd siis
Pilt
selline jumpstükk.
Üks väike tähelepanek, et kuigi välismaa foorumites räägitakse, et Honda shortshifter on sobilik, siis kokkupanekul martiniga tõdesime, et uue kangi munakas on sutsu suurem ja originaal istub sutsu sügavamalt, Ehk siis kokkkupannes tuli plastpukside vahelt üks kummtihend ära võtta ja kang jäi päris tuuga. Aga mulle meeldib see laager allotsas. :) Mõte on, et paneks enda masinal ka laagri peale asja, aga teeks sutsu ringi. :)

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 22 Apr 2013, 19:37
Postitas tomkulibin
Seal allroostetavad isegi plast puksid kinni, sa tahad sinna toppida laagreid :thumbdown:
Ära unusta, et enamus tuuningu juppe on küll vinged, aga pole arvestatud pikaajaliseks kasutamiseks :wave:

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 22 Apr 2013, 20:12
Postitas Mario
jah, selles suhtes on sul õigus. nii GE, kui GF, kumbki ei oma eriti kaitset ilmaolude eest - summuti kuumaekraan lõpeb napilt ennem ära. Ehk siis käed küll vahele ei mahu, et eemaldama peab, aga kaitset ei paku. ühest plekkpurgist on muidugi võimalik sinna midagi kaitsepuhvriks tekitada.
Mõte liigub ka plastpukside tegemise osas... :)

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 22 Apr 2013, 20:50
Postitas Fredo
See tundub suht asjalik variant olema.
http://teamzx2.com/threads/1684-how-to- ... rt-shifter

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 22 Apr 2013, 23:45
Postitas Mario
mazda eelis on see, et käigukang ise ongi tegelikult päris lühike. :)
Lihtsalt sinna on vulkaniseeritud kummiga pandud otsa veel üks jumpstükk, mis siis seda vibratsiooni maha võtab,e t kui kätt peal hoiad, siis see sul kapillaare sassi ei väristaks. :D
Relakas pihku, pikuti lõhki kahelt poolt ja siis meisli ja haamriga lihtsalt maha koksida. Isegi keere oli kummi all peidus olemas. :) Seetõttu nagu ei näe eriti probleemi, lihtsalt vaja kõhu all välja mõelda lahendus, mis kohe järgi ei anna ja mis kiiresti ära ei kulu. :)

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 23 Apr 2013, 07:29
Postitas tomkulibin
vaja kõhu all välja mõelda lahendus, mis kohe järgi ei anna ja mis kiiresti ära ei kulu. :)

Treipink ja poluuretaan pukside valmistamine. Teine variant kahekomponentne poluuretaan ja ise valada.
Olen ka kunagi üritanud seda kuuli kangi otsas liigutada- ilma lahti lõikamata tundub võimatu olema.
Ülemisest poolest üki välja lõikamine ja alla siirdamine on suuremahuline ettevõtmine vs vaid ülemise osa lühemaks tegemine. Ka seejuures muutub ülgade suhe ja saab käigukangi liikumise lühemaks.
Samas ei tohiks unustada mehhaanika kuldreeglit, mis puudutab ülekandeid, ehk mida väiksem on ülekanne/jõuõlg, seda suurem peab olema jõuallika võimsus.

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 23 Apr 2013, 14:30
Postitas Evert
Mina nt. kasutan puksidena ühe oma tegevuse käigus üle jäänud stange küljest keeratud suuri tüübleid. Ehk siis need valget värvi otsast teravneva kujuga plastikust junnid, mida on stange kummaski otsas 1. Tüübli keskel oleva augu ajasin puuriga veits suuremaks ja välise diameetri fileerisin taskunoaga puksi pesa jaoks sobivaks. Kestab juba al. 2008, märkimisväärset loksu pole tekkinud.

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 23 Apr 2013, 19:52
Postitas Mario
kuramus, et autot parandada, pead olema ehitaja, maaler, juuksur, kokk, kondiiter, keevitaja, klaasikunstnik, Tauno Kangro, elektrik, koduperenaine :crazy: :lol:
see siis sellest "fileerimisest"... :P

ega jah, ma siin ka tööö juures avastasin hunniku plastmassist hülsse, mida saaks puuriga veidi tuunida ja kaasa aidata..
vastik, kui nii palju võimalusi on ümberringi ja pean põlvili nuruma, et ma tohiks autoga korra tuppa tulla... :x

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 23 Apr 2013, 22:29
Postitas Mario
Mel kirjutas:Maeitea nüidkohe,aga selline lahendus istmetele vast ikka ei kõlba,hakkab nende tornide otsas kõikuma ja murrab lõpuks põhja ka augud sisse.Inertsil on meeletu jõud,lisaks seal veel igast külgepidi jne.peaks ikka midagi tahedamat sinna sättima,et kannaks suurema pinnaga. :)

Melile nüüd vastuseks - auto elas 2 safarit üle, käis ka üle kuudi peaaegu, lõhkus ära esisilla difri ja kardaani ning nina oli viltu, aga minu istmekronsad jäid ikka terveks. :) :)
Hetkel vähemalt vajadust versioon 1.1 jaoks ei ole.
:wave:

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 29 Apr 2013, 23:22
Postitas Mario
kes viimasena naerab, selle generaatori laagrid lahkuvad viimasena :lol: :lol:
oleks siis tänase päeva märksõna. genekas on ühes tükis ja isegi pöörleb, aga hääl, mis sealt nüüd tuleb... oi oi.. homme hakkan siis ise uurima, mis tänapäeval generaatori remont massap kah.
esmapilgul pääseb äkki laagritega, lasen ka harjad ära teha, kui vaja peaks olema. tundub, et see siis ongi olnud see, mis siiani seda "turbovilet" teinud on. Praegu on isegi juba iga käiguga kuulda ilus vingumine ja siis selline rahulik spool, just nagu turbomasinal :D

vaja endiselt korralikku täispikka summutit või siis ainult katalüsaatori osa (kuigi ka tagumisest flantsist pole palju alles... )
ära ei ütleks ka korralikust juhi käetoest (võiks ka facelifti oma olla, sest too on laiem)...
ära ei ütleks ka sisselaskekollektorist (koos gaasiibriga)
ja ära ei ütleks veel paljudest asjadest, millest hetkel juttu ei tee. tahan kõigepealt generaatoriga sõbraks saada uuesti, sest kui see laguneb, siis on hüvasti jahutus.

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 14 Mai 2013, 21:27
Postitas Mario
Ai kui hea on jälle mõnda kodanikku kiita, et asjad lahenevad positiivses suunas.
No ennekõike suur tänu Skyline'le kolvirõngaste eest. Üks peavalu vähem ja motivatsiooni juures.
Järgmine tänu ehk järgmisele kodanikule, kes mulle varsti vajaliku geneka laagri saadab.

Aga nüüd on siis juba käes maikuu ja mis mul ette näidata on - mitte essugi. :D
Reedel tegin jälle kohustusliku hoolduse täpselt 260 000 pealt. Läks sisse uus õli, uus filter. Uurisin jälle logisevat käigukangi, ning avastasin, et sügisel lahti käinud puks ja polt on nüüd kokku kasvanud ja järgmine samm on kang eemaldada liigendist relaka abil ja pingis välja peksta see kiusupunn... no hetkel ei ole seda auru.
Siiis tegelesin natuke muude väheoluliste asjadega - nagu näiteks Ram Air'i planeerimine, et maanteesõidul tekiks minimaalne ülelaadimine (hetkel vähemalt salongipuhur on kiirusel 90 täiesti kasutu - 2.aste ehk puhub õrnalt rohkem õhku, kui sõidutuul tuppa toob).. sellest ja ka ühe teise klubilise ideest sai natuke inspiratsiooni ja niimoodi ma neid voolikuid seal praegu kokku liidan järjest.
Muidugi avastasin järgmise kurva tõsiasja - kütusepaak on juhipoolelt immitsemisjälgedega. Kas on nüüd tankimistoru suudme klamber ära mädanenud, või on tõesti paagis auguke. Igaks juhuks pole hetkel enam täispaaki tankinud. Paaki hoidvad poldid paistavad ka täpselt sellised, et mul peab s*ttakanti õnne olema, kui need peaksid ilma murdumata avanema, seepärast praegu ei kipugi neid väga uurima.

Keretöödeni pole ikka jõudnud, ikka ootan teiste lubaduste järel, aga kui nii edasi läheb, siis tõesti enam ei jaksa siia raha matta. Tartu esindus müüs samasuguse pilli alles hiljuti 800€ eest (ok, oli siiski 1.8), seega ei tekita minu lisa kW mingit emotsiooni, et keegi võiks huvigi tunda selle masina vastu...
Esialgu parandan geneka ära ja kui Mosse saab legaalselt liikuma ära, siis hakkan seda osandama. Mootorile uus elu sisse puhuda, vaataks, mida 5 aastat on teinud siduriga ning eks tagasild tahab uuenduskuuri peatselt.

Sooviks oma praegused 16" rattad vahetada originaalsemate vastu (loe: sobivama ETga velgede vastu). Sarnase tegumoega 15" korralike rehvidega läheks ka loosi. :)

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 14 Mai 2013, 23:44
Postitas cabernet1
Minu garaažis olemas kompressor ja värvipüstol "kananaha" harjutamiseks :)

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 15 Mai 2013, 00:00
Postitas Mario
see on mul ammu teada, et sa mind kahe käega ootad. :D

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 15 Mai 2013, 09:22
Postitas skyline
Objektiivselt võttes poleks sul mõtet sellele autole enam kereremonti ja mootori lahkamist mõtet teha, sest auto turuväärtus selle tulemusena eriti ei tõuse. Saad lihtsalt kuni ca 1000 euri autosse matta. Teine asi on auto emotsionaalne väärtus :)
Mina näiteks ebaõnnestusin esivanemale kereremondi mõttekuse maha tegemise osas ja tema mattis sellesse oma autol ca 60-70% turuväärtusest kuna auto on tema oma olnud uuena ostmisest saati 1995. aastal ja emotsionaalne pool kaalus praktilise rahalise poole üles. No kena on ta auto nüüd küll, aga auto turuväärtus on ikkagi vaid ca 900 euri.

626 puhul on suur häda selles, et järgnenud Mazda 6 mudeli massroostes esimeste aastate mudelid suruvad 626 hindasid väga alla ja normaalset raha 626 eest läheb aina raskemaks saada. Mina olen üliõnnelik, et enda auto eest veel 2k kätte sain, sest üsna kabedaid kuusi saab hetkel juba kuskil 2600 euriga.

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 15 Mai 2013, 19:33
Postitas Mario
no sinu objektiivne arvamus on täpselt sama, mis minul juba oli enne jõule... Et head raha ei saanud selle eest juba ammu (siis kui oli veel võimalus, oli auto liiga hea). :D
Pigem ongi nüüd rohkem enese harimiseks ja ei saa salata, et pisike tuunimispisik on hinges. Samas nii võtta, siis see pisku rooste minema saaks, võiks mõne aasta veel ÜV peale teha, siis tõesti pole enam mõtet.
Tahaks ka ise juba areneda, mõtted käivad päris mitme margi ja mudeli ümber, siiski hakkab vaekauss kalduma selles suunas, mis mulle hetkel kasu(m)likum oleks.
Ja noh, eks ole ka omajagu selles autos juba üle elatud. :P
Et need rõngad ei ole sinult siiski niisama kapinurga ilustamiseks ostetud, tahaks ikka korralikuks saada asja. Ideaalis täiesti pulkadeks ja teeks ka plokile puhastuse, sest see on selle 14 (õigemini 15) aasta jooksul ikka kõvasti soola ja vett näinud.
Homme peaks mõned "kenad" kaadrid siia tekitama. :lol:

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 19 Mai 2013, 00:32
Postitas Mario
kaadrid on olemas kõik, aga fotokas on autos ja auto on äikesetormis ja mina kardan selliseid asju ja pigem teen ka täna ühe "kuiva" teksti.

Nimelt ammu juba häiris kõrva, et salongipuhur on 1. astmel kasutu, 2 aste juba uriseb ja 4 aste uriseb rohkem, kui puhub.
Kui arvate, et salongifilter umbes, siis eksite. Sellist asja ei ole mul. :lol:
Aga kuna töö juures käis ilge garantiilao koristamine, siis puhtjuhuslikult avastasin kaks salongipuhurit. Ilmselgelt saavad nad kuuluda vaid nende 4 margi sekka, mida ma hooldan.. ilmselt mingist hyundaist pärit - krudisin oma puhuri kõigepealt välja. OKei, pistiku kuju erinev - ei morjenda. Siis uurisin kinnitusavasid - ohhoo - peaaegu 1:1. kolmest kruvist 2 ideaalsed, kolmas läks pisikese nurga all, aga läks. Ja jäi isegi õhutihe. Ka sellel on mootori jahutus eraldi voolikuga ja kui ma nüüd viitsin uurida, siis äkki avastan ka, et "uue" puhuri mootor on äkitsi võimsam. Pistiku lahendasin kahe juhtmejupi ja 2 emase ning 2 isase juhtmekingaga. :) Ei olnud vaja originaali ära lõhkuda.
Igatahes töötab ja vingemalt ning ilma mürata. Ainus, mida 4.aste annab, on õhuvoolu mühin, varem oli mootori hale kiunumine.
Homme teen pilti ja siis uurin ka koode, et tuua välja erinevused.
Teine puhur, mis mulle kraamist pihku jäi, on sutsu väiksema läbimõõduga, täiesti töökorras. Mazda sisse ei sobinud, aga plaan on Mosse sisse moodsam puhur tekitada. :)
Siit ka küsimus, kellel on kogemusi rohkem nende potekatega, on mingi parameeter veel oluline, mida silmas pidada peale voolukulu ja võimsustaluvuse?
Ise sooviks mosses näha ehk slaider-tüüpi, aga võiks olla ka klassikalne rubilnik, keset nosplit, mida hea krudida.

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitatud: 19 Mai 2013, 08:42
Postitas tomkulibin
Elektri poolelt on valik , et uue mootori tarbitabv vool ei oleks suurem originaalist. Vastasel juhul võib dzinn välja tulla :wave: