Postitas rvs » 28 Jaan 2010, 20:48
Diagnostikat saab heal juhul teha vaid Tallinnas mazda esinduses, seal on ka kaheldav (tartu mazda esindus soovitas pöörduda tallinna, kuid öeldi, et ei pruugi ka seal olla tehnikat millega masinat kontrollida). Kompressori olukorda saab kontrollida küll, selleks on vaja eest ära võtta esimene intercooler, kui intercooleris ja tema torudes on õli sees, siis on tegu kas juba perses kompressoriga või on iga kell minemas. Mineku peal kompressorist annab aimu ka kõrin ja kui vaadata kompressori labasid ja need on väga kriimustatud, siis on ka tegu kehva isendiga. Enda autol vahetasin kompressori ära (vana oli väga ära kriimustatud seest ja kõrises igatepidi). Rihmu ja rullikuid saab enamvähem mõistliku hinnaga (võrredels esingusega, kui sealt saab) vaid netist tellides. K.kast on tal teistsugune kui 2.0 ja 2.5 mootoritel, neil on filter, aga 2.3 mootoriga masinal on seal sõelad (esinduses 2 nädalat ooteaeg tellimisel ja hind ca 1,5K). Heliisolatsioon on normaalne, parem kui odava klassi autodel, aga müramatti seal ei ole, isolatsioon on saavutatud paksu uksepolstriga. Lisaks sellele on masinal väga-väga keeruline vaakumsüsteem, mis põhimõtteliselt kõike kontrollib sellel autol ja neid vigu vaakumi süsteemis taga ajada on ikka väga suur peavalu, kuigi tihti lähevad "kolmikud" katki (kolme vaakumvooliku ühenduskoht ja neid saab asendada universaalsetega, mida müüakse autokauplustes). ABS, TCS ja palju muud on ühenduses vaakumiga ja need hakkavad streikima, kui vaakumsüsteemis kasvõi väike mõra sees. Veermiku remontides soovitan uurida võimalikult palju detailide taastamise võimalust, sest see on kümnetes kordades odavam kui osta B-varuosi. Küünalde komplekt maksab ca 2,5K ja need kestavad 100 000km, igal küünlal oma süütepool, mida väidetavalt annab asendada ka mingisuguse Opeli toodanguga.
Auto ise on mugav ja kui kõik asjad töötavad, siis ka kiire, samas mõistliku küttekuluga. Kindlasti soovitan müüjaga kokkuleppele saada, et auto viia kuhugi tuttava juurde töökotta, et vaadataks üle intercooleri torud ja intercooler. Samuti ei suuda auto oma kiirusomadusi hoida sooja ilmaga ja suurtel pööretel, sest coolerite jahutus sitt ja kuna kompressor surub õhku mootorisse juurde, siis soe õhk on teadupärast paisunud ja seda läheb sinna vähem.
Uus kompressor maksab ca 40K, kestvus korraliku õli ja bensiini kasutamise korral 100-200 000km. Kasutatud kompressoreid saab netist ca 10K + transport. USAs müüakse ka taastatuid, nende hind ka päris krõbe.