Postitas Haljazme » 11 Veebr 2008, 10:49
AutoBildi jaanuarinumbris oli väga pikk jutt sellest, kuidas euroliidu direktiivid määravad ära autode küttekulu mõõtmistingimused. Lugege, siis saate aru, et tehase lubatud numbrid küllaltki ulmelised on. Õhtul loen ja toksin siia vast ka natuke seda jama.
Niisiis, täpsemalt: direktiiv 8/01 268/EWG ja norm 101ECE paneb paika küttekulu mõõtmisprotseduuri. Asi toimub vastavas stendis rullikute peal !!!
kogu tsükkel on 1180sekundit pikk, tehakse 4x 195sek linnasõit ja 40sek maanteesõit. Kogu testi teoreetiline pikkus 11km, keskmine kiirus seega 33.6km/h.
Täisgaasi ega järsku aeglustust ei tehta, max. linnakiirus 12sek, max maanteekiirus 10sek, seega ülejäänud aeg lubatust kõvasti vähem.
Mõõtmistingimused: masin peab olema läbinud eelnevalt 30km, õhutemp peab olema 20-30kraadi, õhuniiskus ja rõhk peavad ka mahtuma kindlasse vahemikku. Niisiis, mida me ootame ? Tehasenumbrid ongi meile kättesaamatud. Autobild on ka oma realistikuma testiga autosid piinanud ja on siis kena võrdlustabeli kokku pannud, lubatud vs tegelik kulu. Tooks siis ära suurimad "petjad":
MB G 55 AMG 53% üle
Lexus RX400h 48% üle
Honda Civic hybrid 43.5% üle
Toyota Prius 39.5% üle
Mitsubishi Colt 1.5 38% üle
Focus C-max, Fiat Panda 37% üle
Vähem valetajad:
bmw m5 2.7% üle
Bentley Continental 2.3% üle
Suzuki swift 1.3 1.6% üle
Daihatsu Terios 1.5 1.2% üle
andmed pärit autobildist, niiet mind mitte peksta, lihtsalt mulle oli väga huvitav lugemine.
Kui teil pole midagi tarka teha, siis palun ärge tehke seda siin ! Tel:51717-null-seitse