Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas Mario » 20 Veebr 2013, 20:57

eks ta ole jah... ma siin tasakesi küpsetan 60-85A vahel... :)


enda autost ka nii palju, et täna sai tal kah hääl puhtaks köhitud. Täheldan pisikest käivitumisprobleemi, ilmselt soojemate ilmadega ootab ees käiviti ja generaatori osandamine, puhastamine.. pingelangusid pole viitsinud mõõta, ilmselt on masside ühendused ka probleemsed.
Aga käima ta läks, akus mahla küll veel. :)
puksi kolinast ei räägi, aga mõnus oli sõita jälle oma vana sõbraga. pidamise probleem on endiselt, linnavahel kruvib ka neljandaga tuurid üles vahepeal ja siis ma imestan, miks küljeaknad soolased on.. :?
Auto nüüd siis tööjuures ootamas oma saatust.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas Mario » 23 Veebr 2013, 12:37

tjah, eile hommikune üllatus - aku lühises. :)
mõtlesin, et paneks auto käima, sõidaks tõstukile ja tšekiks olukorda.. hah. kesklukk hakkas kollitama, immo tuli vilkus, odomeeter näitas numbrit 999999 (pidi olema üldelektroonika veakood) ning siis üritasin kangekaelselt veel käivitada - hehee- tutkit, Vasja.
Mõõtsin siis pardapinget - 13.8v seisva mootoriga. Selge, kähku mutrid lahti ja aku kõrge kaarega ohtlike jäätmete kasti.
Pesulapoisi bemmile paar liitrit sisse ja Akukeskusesse allahindlust nautima.
Sain siis 100€ aku kokkuvõttes 60€. 71Ah, 690A käivitusvoolu. Mõõtudelt sai veidi madalam, aga pole viga. Etem ikka, kui poolsurnud Hyundai aku, mis eelmine kevad sai võetud ohtlike jäätmete kastist. :D Huvi pärast vaatasin korkidest sisse - keskmised plaadid omavahel kokku paindunud, ometi vedeliku tase OK ja tihedus normis. Aga noh, aasta tagasi enam start-stopiga masinat ei käivitanud ja eks see 340A käivitusvoolu jäi ka minu autole väheks siiski. Praegu starter lausa kärgatab. :D :D
Hädavajalik investeering, aga vähemalt läks asja ette.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas Mario » 28 Veebr 2013, 22:33

lõpuks.. lõpuks ometi oli Allcar oma ülesannete kõrgusel ja 58€ eest sain sellised asjad:
Pilt
ette uued õõtsad ja taha 2 stabi liigendit (neid on mainitud mulle juba viimasel kahel ülevaatusel :lol: )
Kui hästi läheb, sõidab auto homme õhtul juba kolinavaba(ma)lt. Pidurid said eile uued suporti sõrmed, aga pidin kahjuks tõdema, et eelmisel suvel tehtud laibaelustamine, ei toonud oodatud tulemit. Öeldakse ikka, et ära näpi asja, mida nagunii ei paranda, siis paraku nii oligi - tagasuportite seisupiduri lingi kummikaelad on niiskuse sisse lasknud. Seisupidur on küll super, aga kes teab, kauaks..
Ja jällegi maadlen väikse veaga - auto kipub rohkem summuti kaudu imema, kui väljutama. Nii äge kui see ka ei ole, kui läksin turtsumist otsima ja kinda võtsin käest ja hoidsin peos, et panen käe toru ette, siis kinnas IMETI sisse.. :?
Natuke pedaali ja sain kinda tagasi. Tundub, et kuskil silinder ei tööta.. Uued juhtmed tapsid küünlad ära vist. :shock: :lol:
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas margys » 28 Veebr 2013, 22:46

sul seal käpp sees, et nii odavalt said?
Kasutaja avatar
margys
 
Postitusi: 95
Liitunud: 06 Sept 2011, 13:51
Asukoht: põlvamaa

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas Mario » 28 Veebr 2013, 23:01

mul on töö kaudu enda auk jah, kuna pole Mazda esindus, siis väga massilist Mazda asjade tellimist ei taha harrastama hakata, kuna tšekki ei saa ning oma töötajatega käib arveldamine teisiti, kuid mõnel suurema tellimuse juhul võin vastu tulla, kui asjad on ka reaalselt saadaval. Enda õõtsasidki ootasin tegelikult juba päris kaua, kuna Euroopa ladu on stabiilselt tühi. Stabi kondid olid juba jaanuari lõpus sisuliselt olemas. :D
Üldiselt on Allcar üpriski soodne niigi, oleks tellinud ka niisamagi, aga juriidilise isiku ale on ikka parem, kui eraisiku. :P
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas margys » 28 Veebr 2013, 23:25

Ma ei tahagi neid mazdale. Mu masinale maksaks 2tk üle 100 euri ja hakkas huvitama, et kuidas sa pea 50euriga 2 tk said :lolno:
Kasutaja avatar
margys
 
Postitusi: 95
Liitunud: 06 Sept 2011, 13:51
Asukoht: põlvamaa

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas barlanks » 01 Mär 2013, 07:21

margys kirjutas:Ma ei tahagi neid mazdale. Mu masinale maksaks 2tk üle 100 euri ja hakkas huvitama, et kuidas sa pea 50euriga 2 tk said :lolno:

Uute varuosade juurdehindlus on 50% vähemalt.Nii,et sealt alla saab jur.kodanik väh.25%.Kah oma tarbeks hea koht olmas ja seal asjad nii.
Ikka sõidan!
56693420
barlanks
 
Postitusi: 110
Liitunud: 30 Juun 2009, 14:48
Asukoht: Raplamaa

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas Mario » 01 Mär 2013, 09:01

ma ei tea küll, kui suur see saladus on, aga jah ligi 30, mõne asja puhul rohkemgi % ... paraku meil firmas aind nii, et ainult mina saan nii hea hinnaga, sest meil oma autod kõik arvel. Sõbrale juba tellides on hind vähe teine... Seepärast väga pisikeste asjadega ei tahagi vaeva näha...
Aga see selleks..

Öösel tuli suur hunnik lund maha ja mina lõhkise küna ees - kas sõita muhkus ja siledate lamellidega või panna uued 8mm suvekad alla..
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas tomkulibin » 01 Mär 2013, 14:00

Mario kirjutas:...kas sõita muhkus ja siledate lamellidega või panna uued 8mm suvekad alla..
Ei soovitaks kumbagi. Kui siis et kolmas variant- ühiskondlik transport...
Tead ju isegi, et suverehvi kummi segu antud temperatuuridel... ja pea mustrita talverehv ka pole midagi väärt. peale enda ohutuse ära unusta ka kaasliiklejaid :wave:
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8362
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas hardstyler » 01 Mär 2013, 15:50

tomkulibin kirjutas:
Mario kirjutas:...kas sõita muhkus ja siledate lamellidega või panna uued 8mm suvekad alla..
Ei soovitaks kumbagi. Kui siis et kolmas variant- ühiskondlik transport...
Tead ju isegi, et suverehvi kummi segu antud temperatuuridel... ja pea mustrita talverehv ka pole midagi väärt. peale enda ohutuse ära unusta ka kaasliiklejaid :wave:



avalikult ei julge aga salaja soovitaks kindlasti kulunud lamelli.
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas Mario » 01 Mär 2013, 22:22

noh, mõõtsin ära jah, kõrvuti on 4mm ja 0mm.. ehk siis ühe rehvi asendasin ikkagi varurattaga. Etem ikka, kui lihtsalt pauguga kraavi lennata.

Täna siis müttasin oma auto kallal, uued õõtsad. Avastasin pärast, et kumbki esiratas vaatab 3 kraadi lahku, isegi ümber maja sõit oli paras piin. Sai igatahes sild paika. Nüüd on uus küsimus, misasi see taga vastu käib jälle kuhugi... õõhh... saad ühe asja kaelast, tuleb uusi asju asemele..

Altpoolt vaadates ei näe see asi enam päris hea välja.. avariide jäljed on küll taastatud, kuid hakkavad vaikselt välja näitama end. Kardan, et järgmist ülevaatust see auto enam ei näe.
Praegu juba aktiivselt surfin auto24's. Järgmiseks tuleb 108kW Mazda 6. Kindla peale.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas Mario » 03 Mär 2013, 22:38

nüüd, kus on lahti tehtud ka MNT Laiendatud päring, võin rahulikult hingata, et minu autol on tõesti originaal läbisõit. Viimane ülevaatus enne minu kätte sattumist 2006.a tehtud 142 000km peal. Ja 2.a hiljem tehtud ÜV, kui minu kätte sattus, oli 168 000km.
Mingit pätti pole tehtud.

Täna siis tõdesin, et gaasiamordid ei kannata kaua rippumist. Üks teooria on, et gaas imbub kolvist või tihenditest läbi ja kuna mul auto tõesti 8 tundi järjest rippus, siis õhtul üksinda sõites käisid rattad koopasse.
Täna hommikul igatahes 5 inimesega autos rattad koopasse enam ei käinud.. Või on siis need odavad Kamokad tõesti mingi imevigurid... :lol:

Vasaku küljekarbi keskmine niiskusepunn on vee sisse lasknud ja kohe kohe on ka vasakus küljekarbis auk haigutamas.. Põhja all siis tagaistujate jalavann mõlemal pool üsna tume.. Tagasillast ei hakka rääkimagi. :D
Plaan siiski säilib, et teha reguleerpoltide pealt reguleervarraste peale see tagasild. Japside tüüpviga, et tala sees poldid kinni mädanevad. Praegu tundub, et Suzuki poldid isegi vist toidaksid ära, aga pean veidi mõõtma..
Jällegi tekib mõte, kust leida lähikonnas keevitaja...
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas Mel » 03 Mär 2013, 22:50

Mario kirjutas: et gaasiamordid ei kannata kaua rippumist.

...


kui see tõele vastab,siis hea teada :) kas oli ä superharged soetas ommale uue aparaadi ja vist seal tartukandis kuskil pesitseb :think: k.karpe justkui keevitasid mingiaeg...?
keretööd,keevitus,maalimine 56849477
Kasutaja avatar
Mel
 
Postitusi: 3570
Liitunud: 20 Nov 2007, 21:34
Asukoht: Läänemaa

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas Mario » 04 Mär 2013, 08:36

selle härraga on räägitud juba jah. Lubas mõne aja pärast kunagi alustada. :P
Küljekarpi sai koolis millalgi mitu aastat tagasi keevitatud neh, aga puuduliku kaitse tõttu ei jätkunud seda rõõmu eriti kauaks. Peab remontplekid hankima ikka.
Vasakpool oli siiani eeskujulik, aga vot, niiskuse punn kõiges süüdi jälle. :?
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas vaix » 04 Mär 2013, 12:27

Mario kirjutas:nüüd, kus on lahti tehtud ka MNT Laiendatud päring,...


Tere!

Kas on võimalik ka link siia panna, või kuidas seda päringut kasutada.

Vaiko
Kasutaja avatar
vaix
 
Postitusi: 36
Liitunud: 30 Okt 2009, 13:06
Asukoht: Tartu

2001 Mazda 626

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas skyline » 04 Mär 2013, 14:49

vaix kirjutas:
Mario kirjutas:nüüd, kus on lahti tehtud ka MNT Laiendatud päring,...


Tere!

Kas on võimalik ka link siia panna, või kuidas seda päringut kasutada.

Vaiko


Hea, et Mario märku andis, et see päring on lõpuks uuesti tööle saadud. Tegin oma auto osas ka päringu ära ja sain kinnitust, et praegune 174 tuh km on täiesti korrektne läbisõit :)
Päringut saab teha siin http://195.80.106.137:9050/laiParing
Maksab siis 2 eur ja tasuda tuleb pangalingiga. Ega peale ülevaatuste info sealt suurt tarka uut ei leia, sest ülejäänud info on ka tehnilises passis kirjas.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas Mario » 04 Mär 2013, 20:18

nii ta käib jah :P
kasulik info igal juhul.

aga noh, muude sündmuste kõrval lõhkusin ära EGRi kaane ja tühikäigumootori. :D :D
hetkel sõidan siis avariireziimis 1500rpm tühikäiguga. :P

E: Mäletate ehk, siin eelmisel suvel vaevasin pead, miks 2 pihustit on üht värvi, 2 teist värvi?
No nüüd tuli alles meelde seda asja ähe tutkida.
Värvi erinevused ongi selle pärast, et ei saaks sassi ajada.
Lisaks uurisin välja, et FP kasutab samu pihusteid ning üldine Flow Rate on 280cc... Uurisin ka Plug-and-Play pihusteid, mõningad Toyota omad peaksid istuma, aga vabalthingava puhul ei mängi see rolli ja niisama kütusekulu tõsta ma ka ei taha.
Seega kõik on OK.
Aga kui kellelgi on töötavat EGRi ja tühikäigumootorit anda prooviks, siis võib märku anda :P
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas Mario » 11 Mär 2013, 21:39

ehh..
paratamatult mõtlen mõnikord üle..
nimelt, nüüd siis kindel, et igasuguses olukorras, igasuguste küünaldega, igasuguse kütusega.. Tahab tihtipeale auto välja surra tühikäigul. A ei sure välja, vaid puterdab, kogub end ja jälle tükk aega rahulik. Lasin tund aega tiksuda, et kokku lugeda juhud, kus ta pudistama kukub... tunni jooksul u. 4 korda.
Gaasinuusutaja ütleb, et segu on püütud paigas hoida kõiksee aeg. Seega oletan, et kuskil on midagi puudu või midagi üle. EGRi töökord on teada - ei tööta - ja see sai ka kõrvaldatud, seega nüüd kõrvale kuuldav sisin, oletan, tuleb sisselaske resonaatorist. See on kas kuidagi kuumaga prõksti puru läinud või on kuskil järgmine tihend nahkas. Tühikäigumootor töötab säänselt, et korraks gaasi puudutades lükkab pöörde 1300 peale, hoiab-hoiab ja siis kukub kolaki 500 peale ja jälle normaliseerub. Aga nomh, seda kukkumist esineb nii harva, et ma ei põeks sellepärast väga, aga tahaks ju sõita murevabamalt.
Soojemaks läheb, kisun tühikäigumootori rupskiteks.
Avastasin ka sellise asja, et kapoti all diagnoosi pistmikus puudub GND klemmil ühendus maandusega. :D :D Järjekordne juhe mädanenud maha vist...
Õehh.. Et ma ka ei väsi.

No ja nüüd rõõmusõnum vihkajatele - punased veljed lähevad vanarauaks. Võimalus veel tasuta endale saada, koos kahe normaalse naelrehviga. 2 rehvi on utiilis. Suverehvid on juba all ja vähemalt ei ole enam muhkus rehviga värisemist. :P
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas Fredo » 11 Mär 2013, 21:48

Suverehvid all juba :D ? Ma käisin just suitsul ja sadas mingist lumetoilist ollust.
Müüa soodsat ilutulestikku Tallinnas . 58803263
Kasutaja avatar
Fredo
 
Postitusi: 517
Liitunud: 11 Okt 2009, 22:48
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas Mario » 11 Mär 2013, 22:12

ma nagunii nädala sees suurt ei sõida ja minu sõidud viivad ainult mööda suuri maanteid. seega probleemi ei näe. tuttuued suvekad ka :P
seepärast ongi nüüd ilma talverehvi mürinata igasugu muud asjalood kõrva jäänud, millega peab hakkama tegelema.. Ülevaatus ka juba koputab uksele..
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas madoc » 11 Mär 2013, 23:08

Mario, kas sa võtsid EGRi välja ja nüüd sealt sisiseb või EGRi vaakum sisiseb või veel midagi muud?
Mul oli/on ka probleeme pöörete kukkumisega, muidugi hoopis teine mootor(BP), aga need madalad pöörded on millegipärast mazdade häda.
Ma ei mõista, et varem on sul ka probleeme olnud ja oled lahendused leidnud, siis miks sul see alati tagasi tuleb?
Ka mul tekkis see alati tagasi, aga pärast EGR´i kinnipanekut olen suutnud minimaalsete tagajärgedega edasi sõita, muidugi olen idle screw´d näppinud piisavalt. Kuigi seda ei soovitata teha, siis arvan, et sealt saaksid autole kontrollitult õhku peale lasta ja pöörded ei kuku enam. Muidugi tõusevad sellega tühikäigupöörded, eriti just külmalt, aga sooja masinaga on kõik normis. Kui mul pöörded kukkuma hakkasid, siis sellele eelnevalt ei hoidnud auto enam tühikäigul veeredes tühikäigupööretest 100-200 pööret rohkem. Viga ilmes rohkem pidurdamisel, eriti just allamäge.
Nüüd pärast EGRi sulgemist annab mul pöörete vajumine korra märku vaid mootori soojenemisel 4-5 minutit peale sõidu alustamist, kui jahutusvedelik on normsoojusest ca poole peal ja alati samas asukohas(liivalaiast vasakpööret tehes allamäge pidurdades Tallinnas kui nt tööle lähen). Kui jahutusvedelik on külm või täiesti normsoojusega, siis enam mingit kukkumist pole, mis häiriks või tunda annaks(isegi selles konkreetses kohas)

Miks üldse kukkumised tekivad, siis minu teooria on see, et mäest alla minnes pidurdades on auto asend just selline, et IAC klapp ei suuda avaneda piisavalt kiiresti või siis täielikult(teise nurga all ning pidurdamine on klapi avanemisele vastassuunas?). Sama olen kogenud varasemalt ka äärekivil parkides. Vanasti oli mul just rohkem probleeme töösooja mootoriga suvel +25st kõrgemate välistemperatuuridega. Võimalik, et kuumaga hõõrub klapp rohkem silindrit(paisumise tõttu) ja seepärast ei pruugi ta piisavalt kiiresti avaneda või ei avane lõplikult.

Olen tühikäigu mootorit mitu korda maha kakkunud ja puhastanud aga suuremat kasu pole täheldanud. Aitas EGRi kinnipanek ja idle screw´ga lisaõhu lubamine. Muidugi uhan paari kuu tagant sisselaskest carb cleanerit sisse.

Küsin veel, et kui paned mootori closed loop´s käima, siis kas tühikäigu pöörded pigem tõusevad või langevad(minul on seatud nii, et tõuseb natuke(100-200 pööret). Külma mootoriga sul vist ka probleeme pole?
PS - ei väida, et EGR põhjustas pöörete kukkumist, lihtsalt sisselaskesse tuleb vähem tahma sisse ja ei toimu mõne aja jooksul jälle uut ummistumist. EGRi vaakumi jätsin sinnasamma külge, sest kui vaakum oli ka pimedaks tehtud tekkis veateade, kuigi mootoritule puudumise tõttu see mind otseselt ei häirinud.
Muidugi EGRi saab avada ise töötava mootoriga(selle membraani käega liigutades) ja sellest omi järeldusi teha(pooleldi kinni-lahti kiilinud EGR head ei tõota).
Minu oma oli 100% kiilunud mingisse asendisse(poolavatud?) kui suuremad puterdamised probleemiks olid.
Kasutaja avatar
madoc
 
Postitusi: 99
Liitunud: 04 Okt 2009, 18:46
Asukoht: Tallinn

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas Mario » 11 Mär 2013, 23:39

tjah, ei kõik on sul õige jah..
miskipärast on tõesti nii, et alati peale millegi näppimist on nädal-paar täiesti 100% ok, ja siis täiesti suvalisel hetkel hakkab jurama. Sümptomid muidu viitavad kõik samale asjale, mis sinulgi. Eks olen kartnud seda idle kruvi näppida, aga midagi pole vist parata.
Külma mootoriga pole tõesti muresid. isegi uued mootoripadjad on pehmemaks läinud ja ei tunnegi, et mootor käiks, aga siis suva ajahetkel nt. foori taga hakkab tõmblema..
aga see sisin on jah huvitav nähtus, pole kellelgi teisel seda näinud ja kuna see sisselaske alt tuleb, siis eeldan, et seal see kurjam on..
eks näis, madoc'i mõttelaad mulle meeldib, tegi natuke mõtet selgemaks. praegu tööl pingeline aeg, lisaks hoolduste tegemisele, on tarvis lappida Seati elektroonikat ja selle ning rehvivahetuste vahepeale tegelen ka 500hj Cossu mootoriga ja eks see pea sassi ajabki :crazy:
kõik um segi nagu kört-pärtli särk.
heakene küll, mingi päev siis sellele tühikäigumootorile keskmist sõrme näidata natuke...
tänud :wave:
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas Mario » 16 Mär 2013, 15:24

niih... siin Jõgevamaal ei ole just väga soe, aga natuke sai tulise mootori kohal toimetatud...
Sisin.. Pagan, unustasin filmida madoc'ile. Teen seda ehk hiljem. Üldse peaks tegema ühe video sellest pasandusest...

Kuna minu diagnosti pistikus üldse puuduvad TEN ja GND klemmid selle koha peal, kus nad peaksid olema, siis ajule jäi selgeks tegemata, mida ma tegelikult tahan saada, ja asusin krudima lisaõhu kruvikest.
Mis see tehase seadistus on, kui üldse keegi teab? Sai praegu natuke kõrva järgi seda asja sujuvamaks keeratud ja tühikäik jäi sinna 800 rpm kanti. Asja teeb nukraks, et mul pole heitgaasi nuusutajat käepärast. Siis praegu tundus nina järgi, et päris rikkalt ei käi... Eks esmaspäev toob seletust. Ainuke asi, mis nüüd märkasin veel reedel, et tühikäigul on hapnik 4.2%. pööretel ilus. Etteruttavalt olgu öeldud, et paar päeva varem mõõtsin sama numbri ja siis sai summuti kõik liited üle käidud. 0 muutust.
No ja nüüd siis sain nii palju aru, et 2. silindri pihusti plõksub nõrgemalt, kui ülejäänud kolm.
Lisaks, peale igasuguseid muutusi, auto käib hästi u. 5 minutit ja siis hakkab jälle puterdus pihta.
Kas peaksin ikkagi EGRi pimeda ära võtma?
pole ka üldse välistatud, et katalüsaator hakkab nahka tegema. Hea lugu on see, et eelmine aasta polnud heitgaasiga probleeme, paistab, et see aasta hakkab jaurama..
Tühikäigumootori jaoks mul vastavat võtit polnud, aga vähemalt pistiku päästmise järel ei toimunud küll miskit mootori töös. Käis edasi samamoodi. Jälle üks asi, mis vajaks puhastamist.. Hargpritsega Hyundaidel on sama häda, kui IAC kinni jääb, siis kas ei ole tühikäiku normaalset, ei käivitu normaalselt... Oh jah...
Homme genereerin video.
Aga noh, endale pean ka tuhka pähe riputama - sügisel vahetasin gaasiklapi tihendi, aga kas keegi härra jättis õhuvooliku klambrid lahti? :D :D :D
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas Mario » 17 Mär 2013, 21:44

heakene küll.
videoni ei jõudnud, elukaaslasel oli vaja kassist nii palju pilte klõpsi, et aku kutuks sai ja nii ta jäi.

Aga mis ma siis täna tegin - kõigepealt käisin poes, tõmbasin paar kilti kõrgete käikudega torud punaseks ja hakkasin jälle kruviga möllama. Oli väike üle-Atlandi kõne targemale mehele, kes muidugi oli nukker, et ma oma autot reguleerimise režiimi viia ei saa, aga andis juhendi, et keeraku ma õhukruvi täiesti kinni ja seejärel u. 1.5 tiiru lahti ja siis proovida leida kõige optimaalsem koht, kus mootor töötab enamvähem ühtlaselt. Soovitas maha keerata ka gaasiklapi piiraja, sest tühikäigu asendis peab gaasiklapp olema täiesti vabas asendis, muidu asendiandur annab ajule info, et gaasi hoitakse jõuga peal.
Nii. järgmiseks eemaldasin siiski oma 1-sendi tuuningu, sest eelmisel aastal heitgaasi probleemi polnud ja mõtlesin, et taastan olukorra hetkeks.
Kuna aega ja vahendeid ja tahtmist polnud, siis rihmajami kontrollimise jätsin ära (üldse ei imesta tegelikult, kui nüüdseks on mingi veerand-pool hammast juba mööda) ja tegin julma kurbmängu. Hetkel vähemasti sain selliselt ta käima, et gaasi maha lastes tuleb tühikäik sujuvalt (varem hoidis 1500 ja siis kukkus 500 peale ja siis tõmbles normaalseks). Nüüd nagu ei taha väga puterdada ka, summutis õrnalt potsub, aga mootor käib ühtlaselt, veeklaas mootori peal igatahes vibreeris väga vähe. Ainuke asi jah, et mis homme heitgaasi näit teeb. Praegu nagu platseebo-efekt, et jõudu ka nigu oleks jälle, kolmandaga kipub pidamine ära kaduma. :?
Ameeriklane oli ise ka vähe närvis, sest Euro spec ja US-spec masinad erinevad tegelikult nii paljuski. Aga kruvi asukoht klappis ja eks ma siis seda näperdasin. Kokkuvõttes, ma ei tea, palju ma teda lahti krudisin, igatahes nii palju küll, et asi hetkel vist jääb toimima. Homme siis uuele gaasimõõtmise ringile. :P

Aga mis sisinat puudutab, siis ilmselt ongi see süüdlane sisselaske resonaator, milleni ei saa enne, kui SL täielikult maha monteeritud. :?
Sest kui süüde välja võtta, siis on justkui kui kasutada kompressorit, õhuvool kinni keerata ja siis hoida püstolit, kuni õhk otsa saab... ehk siis kuskil, kus on rõhk, on megasuur leke. aga see sisin kaob pööretega.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6050
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GW 2.0 100kW 99a. - Mario

PostitusPostitas madoc » 18 Mär 2013, 11:00

EGRi pime ei mõjuta tühikäigu pöördeid. Samuti ka töötav EGR mitte(EGRi ei kasutata tühikäigupööretel), aga poolavatud küll. Kas kedagi targemat pole Eestis, kes mazdade hingeelu jagab, kedagi teenindusest?
Paremini käituva mazda võid saada ka sellest, et kui teha reset(aku juhe maha, eeldan et teed seda peale iga muudatust), siis sõidabki auto peale mõnda käivitust eriti sujuvalt ja hästi, kuid edaspidi võib esialgne olukord taastuda.
Viimati muutis madoc, 18 Mär 2013, 12:16, muudetud 2 korda kokku.
Kasutaja avatar
madoc
 
Postitusi: 99
Liitunud: 04 Okt 2009, 18:46
Asukoht: Tallinn

EelmineJärgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist