Mazda 626 GF 2.0 DOHC 85kW 97a. - Elroy

Andke ka teistele mazdaklubi foorumi kasutajatele teada mis autoga sõidate.

PostitusPostitas Elroy » 06 Jaan 2009, 22:18

Mario kirjutas:
Samas neid tükke, nii palju kui sul neid on.. Võta tinutuskolb ja osta poest ülipeent traatvõrku.. Selline tuuningvõrgulaadne asi :D aga hästi peen... ja selle abil sulatad tükid kokku ja puudu oleva lihtsalt voolid klaasriidest. Lihvid, pahteldad, lihvid.. Ehitad natuke ümber ka ja.. :P
Ok, see oli ainult uitmõte :D

Kui sa sellisena ringi ka liikled, siis ma tunnen sind lihtsasti ära :D


sul kohe mõte hakkas jooksma :D , ega see paha mõte pole, aga ma pole kunagi klaasriidega möllanud ja pole sooja garaaži ka võtta ja pigem jätaks ikka välimuse originaaliks

Kuid jah, mõnda aega on nüüd Tartuvahel näha lõhkise mokaga Mazdat ringi tiirutamas
Kasutaja avatar
Elroy
 
Postitusi: 48
Liitunud: 21 Mai 2008, 13:42
Asukoht: Estland

1997 Mazda 626

PostitusPostitas Elroy » 17 Jaan 2009, 22:26

Nii, nüüd on stange jälle korras, lasin vana ikkagi ära lappida seal: http://www.stangeremont.pri.ee/index.html ja tulemus jäi väga hea. Eelmisest omanikust oli üks stange nurk ära kraabitud ja koduste vahenditega seda kohta värvitud ning paratamatult oli ka kivitäkkeid tekkinud, nüüd aga stange nagu uus 8)

Peale matsu:
PiltPilt

Vahepeal siis, ilma stangeta oli selline:
Pilt

Ja nüüd on selline:
PiltPilt

moblaga tehtud ja kehvad pildid, aga eks kunagi klõpsib paremaid

:roll:
Kasutaja avatar
Elroy
 
Postitusi: 48
Liitunud: 21 Mai 2008, 13:42
Asukoht: Estland

1997 Mazda 626

PostitusPostitas Elroy » 09 Apr 2009, 18:38

Märgin siis üles, et sai nädalavahetusel suveveljed alla lükatud ja autole kevadine puhastus tehtud.

Pilt

Nüüd on väga harjumatu Tartu linnavahel sõita, arvestades seda et osad teed on auklikud ja rööpad sisse vajunud. Talverehvidega sõites ei tundunudki need teed nii kehvad.
Kasutaja avatar
Elroy
 
Postitusi: 48
Liitunud: 21 Mai 2008, 13:42
Asukoht: Estland

1997 Mazda 626

PostitusPostitas Elroy » 10 Juun 2009, 14:24

Paneks ka oma mazda käekäigust mõned sõnad. Põhimõtteliselt olen aasta teda omanud ja läbi sellega sõitnud 17000 km. Üllatav on see, et ainsad asjad, mis veermikus on selle aja jooksul vahetatud on tagumised "kondid" ja stabika puksid. Kartsin, et tänu nendele velgedele on sillad ka altimad kuluma. Muidugi, eks oma osa on ka selles, et ma sõidan auklikul teel nagu pensionär :D ja kruusateid üritan ka vältida. Mootor nüüd õli ei võta ja muid kalasid pole ka nagu tekkinud. Ühesõnaga võib öelda, et peale üht aastat olen rahul. Kui poleks pidanud mootori remonti ette võtma, siis võiks öelda, et tegemist oli ideaalse ostuga. Muidugi, lisaks on selle aja jooksul vahetatud kõik kettad ja klotsid, rihmad, õlid, jahutusvedelik, küünlad, küünlajuhtmed, filtrid.

Nüüd sai siis ülevatuseks autot veidi putitatud. Kuna jälle oli ühe tagumise ratta piduriga probleeme, et käsipidur ei töötanud üldse ja sõidupidur võttis ka liiga vähe (pidurikettal oli ainult väike rant sees ja ülejäänud ketas oli roostes), siis seekord ei hakanud enam ise jamama sellega ja lasin spetsialistil üle vaadata asja, kuna tahtsin kiirelt ülevaatusele. Võeti support lahti ja pandi pidurid jälle liikuma, lisaks lasin vahetada ka tagumise stabilisaatorivarda kerepuksid. Muud sillaosad ka loksutati läbi ja vigasi polnud.

Sai veel ostetud ka kaks uut rehvi ja need alla pandud, sest 2 vana rehvi olid ikka väga siledateks servadest kulunud ja nüüd oli küll viimane aeg need ära vahetada. Selle raha eest oleksin saanud terve jooksu normaalseid kasutatud rehve, kuid siiski otsustasin osta pigem 2 uut, järgmisel aastal oleks ilus ka teised kaks välja vahetada. Rehvid on VSP toodang ja hinnaks oli 1050 eeki tükk ja meeldib see, et ka nendel rehvidel nagu ka teistel on veljekaitse riba küljel. Eelarvamusi selle VSP suhtes ei ole, sest pole ennem sellist firmat kuulnudki :lol: , tegu aasia tootega. Loodan, et õigustavad end.

Niisiis, reedel saigi käidud ülevaatusel ja mazda läbis selle puhtalt. Ülevaataja arvas millegipärast, et mul esimesed külgmised klaasid toonitud ja hakkas kilet otsima, aga siis vist ikka taipas, et see on lihtsalt tehase toon. :D

Ülevaatuse küll läbis puhtalt, aga paraku see ei tähenda, et tal muid hädasid poleks. Kliimaradikat oleks uut vaja, sest praegune lekib, seda ma juba sain sügisel teada ja nüüdseks on see juba tühi. Aga sellel aastal ei hakka sellise luksuse peale raha kulutama :roll:
Teiseks probleemiks on see, et udutuled ikka ei tööta, lööb lihtsalt kaitsmeid läbi, see asi tekkis peale seda talvist kõksu, kui stange lõhki sõitsin. Lähiajal vaatab asja üle ilmselt.
Kolmandaks võib pidada seda, et hüdrotõukur(id?) klõbisevad. Enne sügisest mootori remonti, oli mootor väga vaikne, aga peale seda hakkas klõbisema. Näitasin mõned päevad tagasi, tööd teostanud remondimehele ka seda ja tema diagnoos oli, et hüdrotõukurid ja et kes teab, milline(millised) neist seda häält teevad ja et ei ole mõtet nendega vaeva näha. Võib-olla läheb asi peale õlivahetust paremaks.

Nüüd küsikski, et mis õli soovitate kasutada. Kaks korda olen jubaõlivahetust teinud ja mõlemal korral olen Addinoli poolsünteetilist pannud, täpset marki ei mäleta.

Pilte pole ka viitsinud teha, välimus ikka sama nagu enne, ainult et velgedele sai uued kapslid ostetud, sest üks oli juba ära lennanud ja teine oli ka varsti minekul. Ostsin siis juba 4 uut ja panin mazda kleepsud ka peale, jäi soliidne küll :wink:

Kindlasti katsun mõne uue pildi ka siia millalgi sokutada.
Kasutaja avatar
Elroy
 
Postitusi: 48
Liitunud: 21 Mai 2008, 13:42
Asukoht: Estland

1997 Mazda 626

PostitusPostitas jann » 10 Juun 2009, 14:49

Elroy kirjutas:Nüüd küsikski, et mis õli soovitate kasutada. Kaks korda olen jubaõlivahetust teinud ja mõlemal korral olen Addinoli poolsünteetilist pannud, täpset marki ei mäleta.


Endal täissünt Gulf 5w-40, mootor õli ei võta ja õli hind oli mõistlik. Aabest sai ostetud.
http://web.zone.ee/numbero/ - NUMBER Ö - TSEKI BIITI!
Kasutaja avatar
jann
 
Postitusi: 1937
Liitunud: 09 Nov 2006, 22:32
Asukoht: TLN

1998 Mazda 626

PostitusPostitas Elroy » 21 Juul 2009, 03:19

Võtsin end siis kokku ja klõpsasin üle pika aja mõne pildi.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

171 500 km
Vahepeal tehtud õlivahetus, panin sisse Mannoli täissünteetilist õli. Eelmisest õlivahetusest oli möödas 8000 km-i, järgmise õlivahetuse katsun ka ikka enne 10k läbimist teha. Nüüdseks olen Mazdaga kokku sõitnud veidi üle 20k km-i. (2008 a. aprillist alates)
Kasutaja avatar
Elroy
 
Postitusi: 48
Liitunud: 21 Mai 2008, 13:42
Asukoht: Estland

1997 Mazda 626

PostitusPostitas maaks » 21 Juul 2009, 11:44

Kus see koht on, kus pildid tehtud. Tundub huvitav ümbrus. Mitte eestis?
Kasutaja avatar
maaks
 
Postitusi: 537
Liitunud: 16 Nov 2005, 18:53
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitas jann » 21 Juul 2009, 11:47

maaks kirjutas:Kus see koht on, kus pildid tehtud. Tundub huvitav ümbrus. Mitte eestis?


Mul tekkis sama küsimus! :P
http://web.zone.ee/numbero/ - NUMBER Ö - TSEKI BIITI!
Kasutaja avatar
jann
 
Postitusi: 1937
Liitunud: 09 Nov 2006, 22:32
Asukoht: TLN

1998 Mazda 626

PostitusPostitas Elroy » 21 Juul 2009, 14:34

Pildid klõpsitud Kesk-Norras ja südaool, võtmesõnaks on polaarpäev :)
Kasutaja avatar
Elroy
 
Postitusi: 48
Liitunud: 21 Mai 2008, 13:42
Asukoht: Estland

1997 Mazda 626

PostitusPostitas jann » 21 Juul 2009, 17:17

Elroy kirjutas:Pildid klõpsitud Kesk-Norras ja südaool, võtmesõnaks on polaarpäev :)


Väga viis pildid!
http://web.zone.ee/numbero/ - NUMBER Ö - TSEKI BIITI!
Kasutaja avatar
jann
 
Postitusi: 1937
Liitunud: 09 Nov 2006, 22:32
Asukoht: TLN

1998 Mazda 626

PostitusPostitas Elroy » 06 Dets 2009, 22:33

Nonii, midagi erilist pole vahepeal toimunud. Oktoobri algul sai talverattad alla lükatud ja udutuled sain ka tööle. Järgmine kuu tuleb õlivahetus ka ette võtta ja ühe ratta käsipidur ei tööta jälle korralikult. Peab vist üldse uue pidurisadula muretsema. On kellelgi äkki pakkuda korralikku tagumist juhipoolset pidurisadulat?

Klõpsisin täna mõne pildi ka:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Elroy
 
Postitusi: 48
Liitunud: 21 Mai 2008, 13:42
Asukoht: Estland

1997 Mazda 626

PostitusPostitas alarh » 06 Dets 2009, 22:38

OiOi! Väga kena 626, kõige kenam mida nähtud... :D Suveine velg istub ka nagu valatud!
alarh
 
Postitusi: 50
Liitunud: 03 Sept 2009, 19:12
Asukoht: Järvamaa

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 85kW 97a. - Elroy

PostitusPostitas Elroy » 06 Mär 2010, 04:34

183 500 km

Märgiks siis üles, mis vahepeal toimunud on.

Jaanuaris sai tehtud järgmised asjad (179 000 km peal):
uued esimesed KYB amordid
uus/taastatud tagumine juhipoolne pidurisupport
tagumised piduriklotsid 4tk
mootoriõli ja filtri vahetus: täissünteetiline Mobil Super 3000 x1 5w-40
käigukasti hoovastike määrimine
lähitulede pirnid: Philips X-treme Power; ja kaugtulede pirnid: Philips Vision Plus

Amordid said vahetatud, kuna üks tegi häält konarlikel teedel, iseenesest mingit karjuvat vajadust vahetamiseks polnud, aga mulle käis see kolksumine lihtsalt pinda. Nüüd on veermik mõnusalt vaikne :shh: Support ja klotsid said vahetatud, aga millagi tuleks jälle tagumised kettad ka vahetada. Sest kehvasti toimiva supporti tõttu oli ketas ebaühtlaselt kulunud. Käiguvahetus läheb ka peale hoovastiku määrimist kergemalt. Pirnide kohapealt mainiks, et x-treme powerid näitavad üpris hästi, samas näiteks eelmisel talvel olid mul Osram Cool Blued, mis põlesid valgema valgusega. Lisaks sai veel ka uus Alpine makk soetatud.

Avastasin ka seda, et paraku on roosteuss end ühest kohast kõrvalistuja poolse koopaääre peal ilmutanud. Praegu määrisin lihtsalt igaks petteks sinna õli peale.

Mõtlesin siis kütusekulu ka mõõta, viimased neli tankimist olen paagi iga kord täis lasknud ja praegune keskmine kulu on 7,3 liitrit.

Klõpsisin millalgi mõne pildi ka:

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Elroy
 
Postitusi: 48
Liitunud: 21 Mai 2008, 13:42
Asukoht: Estland

1997 Mazda 626

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 85kW 97a. - Elroy

PostitusPostitas Elroy » 23 Mär 2010, 03:21

Tekkis selline küsimus, et kas uksepolstrite mahavõtmine käib muretult või pean arvestama sellega, et oleks vaja pärast uusi tüübleid otsima hakata? Nimelt juhipoolse esiukse kõlar kipub plärisema kui natuke rohkem bassi peale keerata. Äkki on lihtsalt vaja natuke paremini kinnitada vms. Ja huvitab ka see, et kas tagumistesse ustesse on tehasepoolt kõlarid paigaldatud?
Kasutaja avatar
Elroy
 
Postitusi: 48
Liitunud: 21 Mai 2008, 13:42
Asukoht: Estland

1997 Mazda 626

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 85kW 97a. - Elroy

PostitusPostitas Mario » 23 Mär 2010, 11:03

polstrid käivad sama lihtsalt nagu GE'lgi, ehk siis mõistlikult käitudes pole tüübleid vaja ostma minna. Kruvid lahti ja noaga painutades tulevad lups ja lups..

Minu autol on tehasest kõlarid kõikides aukudes. Kuidas sul makk seatud on? Kui on Pioneeri makk, siis raudselt on keegi parema heli saamiseks keeranud FIE peale, see tuleb maha võtta, siis hakkavad kõik kõlarid mängima..
Keera makil faderit ette-taha, siis on kuulda, kas on järgi või ei..
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6051
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 85kW 97a. - Elroy

PostitusPostitas GEDOHC » 23 Mär 2010, 13:28

küsiks siis ,et palju see mootori remont ka maksma läks ja kust õlirõngad tellisid ja mis need eraldi maksid?
GEDOHC
 
Postitusi: 271
Liitunud: 12 Juun 2005, 21:48
Asukoht: tallinn

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 85kW 97a. - Elroy

PostitusPostitas tomkulibin » 23 Mär 2010, 14:46

Õlirõngad on osa kolvirõngaste komplektist ja eraldi ei ole kuulnud, et kuskil müüdaks. Ikka komplektiti.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8364
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 85kW 97a. - Elroy

PostitusPostitas Elroy » 24 Mär 2010, 05:36

GEDOHC kirjutas:küsiks siis ,et palju see mootori remont ka maksma läks ja kust õlirõngad tellisid ja mis need eraldi maksid?


Rõngaste komplekt maksis 713 krooni, HEKO KAUBANDUSE OÜ. Eks see remondi maksumus oleneb sellest, kus seda teha. Mul läks koos juppide ja vedelikega 6-7k, selle eest tehti ära:
kolvirõngaste vahetus
saalede vahetus
väntvõlli otsatihendid
klappide soveldamine
plokikaane tihend.
siduri survelaager
mootori õli ja filter
käigukastiõli
jahutusvedelik

Igatahes mootor peale seda õli pole võtnud ega suitsenud.

Mario kirjutas:polstrid käivad sama lihtsalt nagu GE'lgi, ehk siis mõistlikult käitudes pole tüübleid vaja ostma minna. Kruvid lahti ja noaga painutades tulevad lups ja lups..

Minu autol on tehasest kõlarid kõikides aukudes. Kuidas sul makk seatud on? Kui on Pioneeri makk, siis raudselt on keegi parema heli saamiseks keeranud FIE peale, see tuleb maha võtta, siis hakkavad kõik kõlarid mängima..
Keera makil faderit ette-taha, siis on kuulda, kas on järgi või ei..


Vaatan, kui nv-l ilm lubab ja aega on, siis ehk kisun selle polstri lahti. Kui isegi on tagumiste uste sees kõlarid, siis need pole järgi ühendatud. Seega kui esimeses ukses olev kõlar on omadega õhtal, siis peaks tagumise uksepolstri alla piiluma ja uurima, kas äkki saab sealt teise kõlari võtta, sest neid ma niikuinii ei kasuta. Maki seadetega peaks korras olema, kuna kui auto ostsin siis oli seal sony cd makk sees ja ainult esimeste uste kõlarid olid ühendatud, rohkem kõlarijuhtmeid ma ei leidnudki. Tagumisel aknalaual ilutses aga kaks ovaalset koaksiaalkõlarit, nendele me vedasin ise juhtme. Tõenäoliselt olid need tagumised ovaalid ühendatud võimendiga, sest autol on veetud pagasnikusse RCA juhe ja toitekaabel.
Kasutaja avatar
Elroy
 
Postitusi: 48
Liitunud: 21 Mai 2008, 13:42
Asukoht: Estland

1997 Mazda 626

Re:

PostitusPostitas skyline » 31 Mär 2010, 15:24

Elroy kirjutas:Kolmandaks võib pidada seda, et hüdrotõukur(id?) klõbisevad. Enne sügisest mootori remonti, oli mootor väga vaikne, aga peale seda hakkas klõbisema. Näitasin mõned päevad tagasi, tööd teostanud remondimehele ka seda ja tema diagnoos oli, et hüdrotõukurid ja et kes teab, milline(millised) neist seda häält teevad ja et ei ole mõtet nendega vaeva näha. Võib-olla läheb asi peale õlivahetust paremaks.


Infoks, et sellel mootoril ei olegi hüdrotõukureid, väidetavalt eelkõijal GE-l need olid kuid sellel mudelil neist loobuti, seetõttu on GF/GW hooldusprogrammis ette nähtud klappide reguleerimine iga 90 tuh km järel. Vähemalt nii väidab Autolehe raamat "200 kasutatud autot"
Arvatavasti vajavad su autol klapid reguleerimist.
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 85kW 97a. - Elroy

PostitusPostitas Mario » 31 Mär 2010, 15:34

huvitav.. mootor on sama, mis GE-l, ning ainuke Mazda mootor, mis iga kolmanda õlivahetuse tagant klapiregulli tahab, on RF-diisel.
Ka minu remondimanuaalides puudub igasugune info selle kohta.
kuigi jah, ega regull paha ei teeks..
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6051
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 85kW 97a. - Elroy

PostitusPostitas tomkulibin » 31 Mär 2010, 19:33

Vaatasin just kataloogist ja seal märgitud, et GE on varustatud hüdrokompensaatoritega, aga GW/GF on reguleerseibidega seadistatav klapivahe. paraku see kataloog näitab vaid juppe ja reguleerimisest ja selle välbast juttu pole.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8364
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 85kW 97a. - Elroy

PostitusPostitas skyline » 31 Mär 2010, 21:48

Tsitaat eelmainitud Autolehe raamatust 1997-2002 Mazda 626 kohta: "...Muudatuste peamiseks eesmärgiks oli kütusekulu ja heitgaaside vähendamine, mõneti ootamatult loobuti näiteks ka hüdrotõukuritest. Diislil soovitatakse klapivahesid reguleerida iga 30 000 ja bensiinimootoril 90 000 km tagant. Bensiinimootorid on 16 klapilised ning kahe hammasrihmaga käitatava ülanukkvõlliga."
Aitan Tartus veakoodide lugemisel(OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, jne seadmed), tel.51961080
Kasutaja avatar
skyline
 
Postitusi: 516
Liitunud: 28 Sept 2009, 10:32
Asukoht: Tartu

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 85kW 97a. - Elroy

PostitusPostitas Elroy » 28 Mai 2010, 00:03

186700 km

Sai läbitud puhtalt ülevaatus ja pandud ja täidetud uus kliimaradikas.

Olen käinud mitmes kohas uurimas ja siiamaani pole ükski asutus olnud huvitatud minu mazda klappide reguleerimisest :? Kõik pelgavad nende seibide teemat.
Oskab keegi soovitada kohta, kus seda tööd tehakse?

Lisaks on plaanis ka järgmisel nädalal omale uued rehvid taha soetada ja õlivahetus ning uued tagumised pidurikettad panna.
Kasutaja avatar
Elroy
 
Postitusi: 48
Liitunud: 21 Mai 2008, 13:42
Asukoht: Estland

1997 Mazda 626

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 85kW 97a. - Elroy

PostitusPostitas Mario » 28 Mai 2010, 08:03

Mazda puhul ei olegi võimalik reguleerida. Võtad klapi pealt selle suure juraka ära ja mõõdad ära. Kui on tööpind juba õhem, kui ette nähtud, siis lähed poodi, ostad uued ja lükkad tõukuri alla ja korras.
If you can't fix it with a hammer... Then you've got an electrical problem!!
Kasutaja avatar
Mario
 
Postitusi: 6051
Liitunud: 29 Mär 2006, 17:37
Asukoht: Tartu-Jõgeva /55 608 255

Re: Mazda 626 GF 2.0 DOHC 85kW 97a. - Elroy

PostitusPostitas tomkulibin » 28 Mai 2010, 21:37

Mario kirjutas:... Kui on tööpind juba õhem, kui ette nähtud, siis lähed poodi, ostad uued ja lükkad tõukuri alla ja korras.

Kulub mitte ainult reguleerseib, vaid ka seibi alune nn "tappet" ja ka klapp ise ka. Õige vahe saavutamiseks lähed poodi(esindusse ja ostad parajad.... :clap: Toodetakse neid vastavalt erinevatele vajadustele mõõdus 2,750mm- kuni 3,750mm 5 tuhandik mm sammuga :D Kõigepealt mõõda õieti välja(tuhandike mm on viga kerge tulema), siis mine ja telli, oota kunas saad ja siis pane külge. Nigu naksti ja ongi valmis :D
Seepärast ei tahagi keegi jutule võtta.
Hinnas oleta u 130 kroont per seib x 16= 2080.- + töö(lahtivõtmine, mõõtmine, hankimine, koostamine). ilmselt kõiki vajalikke mõõte kohal pole, kirja pannakse, et töö tehtud, saad samatargalt tagasi ja tuul hulgub rahakotis(must stsenaarium).
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8364
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

EelmineJärgmine

Mine Lugejate autod

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist