Probleem mazda 626 käigukastiga

Probleem mazda 626 käigukastiga

PostitusPostitas 2fast4you » 25 Mär 2009, 21:02

Tere!

Nimelt käigud lähevad halvasti sisse...Nii sooja kui külma mootoriga.
Viimane kord paranduses auto oli siis rääkisin murest,tõstis auto üles,keeras autoall käigukastist mootori poole mineva mingi junni maha,puhastas ühenduskohad ära,pani tavotti ja alla tagasi...asi muutus peale seda tunduvalt paremaks kui vaid nädalaks,nüüd sama asi ja isegi veel hullem,kolmanda pealt teisele pannes on kuulda kastis kõvat raginad(sidur ei lahuta) ?
2fast4you
 


Re: Probleem mazda 626 käigukastiga

PostitusPostitas cabernet1 » 26 Mär 2009, 08:45

Kindlasti võiks sama liigendit taas puhastada, mida mehaanik tegi.
Lisaks ei teeks paha imepisut sidurit peale keerata, sest ju ta sul juba kulumismärke näitab jah.
Lisaks kõigele kui vahetad käiku kõrgema pealt madalamale, soovitaksin anda vahegaasi - võtad käigu välja, vabastad siduri, annad kergelt gaasi, et pöörded tõuseks mootoris kastiga samale tasemele, lahutad taas siduri, paned käigu sisse. Aitab hoida kasti eluiga ning peaks ka käigud paremini sisse minema.

Käigukasti õli lase kah ära vahetada, võib olla vana või liiga vähe.
Koerte Värvimine
Kasutaja avatar
cabernet1
 
Postitusi: 1249
Liitunud: 26 Nov 2006, 10:54
Asukoht: Viljandi

PostitusPostitas tomkulibin » 26 Mär 2009, 09:11

Ragin käigukasis käigu vahetamise ajal viitab pigem sidurile või sünkronisaatoritele(k.kasti "soolikad"). Kui ragisev vaid teatud käikude lülitamisel, siis pole see ilmselt siduri rida, vaid kasti sisikond hakkab koolema.
Hoova korrasolekut saab ka selliselt kontrollida, et kas hoob liigub vabalt või raskelt oma liikumisulatuses. Ja seda võid ka mootorit käivitamata tuvastada.
Kui on kasti sisikonna viga, siis ilmselt tuleb majanduslikult mõtekam kasti vahetus kasutatud kasti vastu, kui et lappima hakata vana.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8379
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas 2fast4you » 26 Mär 2009, 19:42

Lisaks ei teeks paha imepisut sidurit peale keerata


Täna üks ütles ,et sellel autol ei saa vbla sidurit peale keerata...?
Saab see siis nii olla ,et mõnel mudelil,autol saab,teisel mitte?
2fast4you
 


PostitusPostitas Nospel » 30 Mär 2009, 19:27

Hey, mul on pmst sarnane jama. Või noh, mis jama, võibolla kõik õige, kes teab. Masinaks 96a 626 2.0D comprex mootoriga. Ja külmaga, on käigukang päris kerge ja ka käigud lähevad kergelt sisse. Kui mootor soojaks sõidetud, hakkab raskemini tööle. Käigud ise enesest lähevad sisse kenasti ja ragina vabalt. Õli on eelmine aasta umbes vahetatud sama õlivastu, mis tehases sisse kallatakse. Et, eitea, kas käigukangi hoovastik osaliselt pukside peal( et siis äkki summuti soojus soojendab pukse? ) ja tänu sellele hakkab raskemalt käima?
Maja ees tglt täpselt teine samasugune auto ka, peaks kohe küsima,et kuidas tal on ja üle proovima. Siis äkki asi selgem tiba.
Nospel
 
Postitusi: 37
Liitunud: 14 Jaan 2009, 19:15

tere

PostitusPostitas Matuest » 02 Apr 2009, 11:58

kas võib selle mingi tüüpveaks tunnistada.

minu mazdal on samamoodi. külma mootoriga kang kerge ja lükkan vabalt käike.kuid sooja mootoriga hakkab ka raskemalt tööle :D eemaldasin käigukangi pealse plastosa. ja kui käiku vahetada käib isegi mingi väike kriuks. nagu meenutaks kummide omavahelist häärdumist või midagi sellist. kuid käigud ei ragise ja lähevad ilusti sisse.

autoks on 95a. Mazda 626 Ge
El-Magnifico
Kasutaja avatar
Matuest
 
Postitusi: 294
Liitunud: 11 Apr 2008, 15:08
Asukoht: Põltsamaa

1995 Mazda 626

PostitusPostitas Evert » 02 Apr 2009, 13:30

2fast4you kirjutas:
Lisaks ei teeks paha imepisut sidurit peale keerata


Täna üks ütles ,et sellel autol ei saa vbla sidurit peale keerata...?
Saab see siis nii olla ,et mõnel mudelil,autol saab,teisel mitte?

Kuna mazda sidur pole trossiga, vaid hüdrauliline, siis seda peale keerata ei saa.
Kas siduripedaali käitumises on märgata midagi imelikku (käib kahtlaselt kergelt/raskelt, võtab hästi madalalt, liikumine pole sujuv vms.)?
Evert
Moderaator
 
Postitusi: 2192
Liitunud: 02 Veebr 2005, 21:49
Asukoht: Tln

PostitusPostitas tomkulibin » 02 Apr 2009, 18:25

On ka trossajamiga sidureid Mazdal. Ja ka hüdroajamiga sidurit saab timmida, kui pedaali käik veidi pikemaks reguleerida pedaali liikumist piiravatest mutikatest.
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8379
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

PostitusPostitas hardstyler » 18 Mai 2009, 19:34

kasutan ka natukse seda teemat.
Autoks küll 323 aga vead neil ikka samad. sidur on iseenesest trossiga ja saab peale / maha käänata. va käigud käivad hirm kehvasti ja vahest isegi raginaga. Kang on muidu väga kerge, kui niisama loksutada. Sidur käib ka miskipärast ime kergelt. Samas ei libise.
Ilmselt peaks kasti õli vahetama? Äkki peaks ka seda trossi reguleerima? Ilmselt siis natukse pingutama?
Kasutaja avatar
hardstyler
 
Postitusi: 775
Liitunud: 09 Mai 2007, 23:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu Tel:58180677

PostitusPostitas informer » 13 Juun 2009, 12:53

Ka minu autol käitub käigukang sarnaselt - külmalt liigub kergelt aga peale pikemat otsa kui moto juba kuum siis on tunda justkui hõõrduvat/murduvat kummipuksi. Hoolduses kosteti, et tegu 626-e tüüpveaga ja tuleb hoovastikku puhastada ja kui ei aita siis vahetada.
W204
Kasutaja avatar
informer
 
Postitusi: 337
Liitunud: 04 Apr 2005, 14:48
Asukoht: Pärnu

PostitusPostitas GEDOHC » 14 Juun 2009, 09:47

seda siin juba palju öeldud... ütlen veelkord

ka minu autol sedasi lood.

külmalt 1/2 käik ja tagumine lähevad raskelt soojalt vahetab ilusti

see on vist tingitud auto vanusest juba..

aeg uus auto osta :lol:
GEDOHC
 
Postitusi: 271
Liitunud: 12 Juun 2005, 21:48
Asukoht: tallinn

Re: Probleem mazda 626 käigukastiga

PostitusPostitas freerider » 02 Juul 2011, 01:13

ei hakanud uut postitust tegema, projektika 626 GD 66kW käigukast oli ennem mootorivahetust ideaalses seisukorras, aga juhtus nii et peale veovõllide(pooltelgede) eemaldamist kukkusid differentsiaali nuutidega sateliidid(hammakad) käigukasti põhja, oma rumalusest(oleksin võinud nad kuidagi fikseerida). Ei leidnud kudagilt sarnast teemat, ju siis olen esimene selline õnnetu juhtum :D
Nüüd olen enneolematult hädas, auto peab kahe ööpäeva pärast valmis olema(tegeletud sellega kolm nädalat, iga päev) kuna puhkus läbi ja töö ootab. Aga käigukast oleks vaja lahti võtta, kuidas seda teha? Proovisin juba, kuid käiguvahetuse hoovad hoiavad käigukasti sidurikoja küljest eemaldumast. Palun abi. Aitäh.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Probleem mazda 626 käigukastiga

PostitusPostitas tomkulibin » 02 Juul 2011, 06:01

freerider kirjutas:ei hakanud uut postitust tegema...käiguvahetuse hoovad hoiavad käigukasti sidurikoja küljest eemaldumast. Palun abi. Aitäh.
Osaline vastus on sinu teemas topic11938-25.html , hoovastik tuleb kasti küljest lahti lasta! Siia riputan ka esimese ettejuhtuva manuaali küll vene keeles, aga pildimaterjaliga.
antud jutt siis konkreetselt Mazda 626 GD bensiinimootoriga:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8379
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Probleem mazda 626 käigukastiga

PostitusPostitas freerider » 02 Juul 2011, 10:39

hommik, tänud vastuste ja materjali eest.
täpsustan veel küsimust, käigukast oleks tarvis päris lahti võtta (nii, et hammasrattad nähtavale tulevad), kas keegi on seda teinud?
Oleks vaja differentsiaali ligi pääseda, et sateliidid tagasi oma kohale asetada, (kukkusid oma kohalt kui poolteljed välja võtsin pesadest) ja siis käigukast kokku tagasi, nii et ta ka õigesti tööle hakkab pärast.
Kahjuks pole ise teinud seda ja siitkandist keegi ei oska. Tundub päris keeruline ülesanne, olen käigukasti sidurikoja küljest 2 cm kaugusele saanud ja rohkem ei tule. Hammasrattad natuke paistavad. Pilte siia olukorra kirjelduseks.

Sai lammutatud ka üht vana 626 GD manuaal k.kasti õppimise eesmärgil. (oli rikkis, differ lendas katki kunagi):

Pilt

Pilt

Differentsiaal sateliitidega, mis oleks vaja kokku panna minu kasti sees:

Pilt

Nii palju olen lahti saanud k.kasti:

Pilt

Kas käigukast tuleb eestotsast laiali?

Pilt
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Probleem mazda 626 käigukastiga

PostitusPostitas freerider » 02 Juul 2011, 12:10

uurisin vana k.kasti, esimesed kaks suurt mutrit tuleb ära keerata, kahvli tihvt välja, siis eemaldasin hammakad, separaatorid, k.kasti külje pealt poldid välja ja ehk nüüd tuleb k.kasti korpus maha sisu otsast. Täiendan teemat jooksvalt, ehk läheb mul õnneks ja saan kasti pärast kokku ka, on hiljem teistelegi kasutajatele abiks. :) aga õpetused on ikkagi teretulnud, kuidas seda õigesti teha.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD

Re: Probleem mazda 626 käigukastiga

PostitusPostitas tomkulibin » 03 Juul 2011, 00:52

Õpetus:
PiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPilt
Kasutaja avatar
tomkulibin
 
Postitusi: 8379
Liitunud: 28 Okt 2005, 20:42
Asukoht: Tallinn tel:53435757

Re: Probleem mazda 626 käigukastiga

PostitusPostitas Siim » 05 Juul 2011, 14:19

Mul juhtus oma 2,5v6-el sama keberniit :D võtsin siis kasti maha ja lahti ning sain need uuesti paika,p'rast fikseerisin traadijupiga ära et kasti peale pannes uuesti laiali ei keera.
Kast tuli mul kyll kenasti lahti ja hiljem isegi töötas :D
Kokku ja lahti sain kasti mingi 2 tunniga.
Est/Fin/Lt/Swe :)
Kasutaja avatar
Siim
 
Postitusi: 1895
Liitunud: 29 Nov 2007, 16:12
Asukoht: Juuru/Välismaa

Re: Probleem mazda 626 käigukastiga

PostitusPostitas freerider » 05 Juul 2011, 18:18

Tänud vastuste eest, sain tänu sellele jamal ise ka targemaks :D

Võtsin ikkagi kasti maha, kuna oli selge, et auto küljes on suurem tõenäosus hammasrataste välja pudenemiseks ja väga ebamgav diferentsiaali tagasi paigaldada jne. Keerasin plekist otsakaane maha, kus paistsid 5-nda käigu hammasrattad, seejärel need kaks suurt mutrit lahti, mis mu eelmises postituses näha on ja eemaldasin käiguvahetuse kahvli pulha seest tihvti, misjärel hammakad ja sünkronisaatorid ära tulebad võllide pealt( oluline on nende järjestust mitte sassi ajada ). Siis tuli ära keerata käigukasti külje peal asuv tagurduskäigu fiksaatori polt, selle alt paistis vedru ja vedru all kuul. Need tuleb nii kätte saada, et ära ei kao. Siis veel kaks polti tagurpidikäigu tule andur-lüliti kõrvalt, üks fikseerib tagurpidikäigu hammaka võlli, et see kastis ringi ei sõidaks ja 1 polt, mis takistab ühte asja mille nime ma ei tea, aga vajalik ta on. :D seejärel, kui olin asetanud k.kasti lauale siduri pool(sidurikoda) allapoole, eemaldasin k.kasti korpuse, seda ettevaatlikult ülespoole tõstes. Lükkasin sisse 4nda käigu ja ettevaatlikult tõstsin kõiki hammakaid koos veidike ülespoole. Nüüd mahtus differ hammakatest mööda ja sain selle kätte. Paigaldasin veovõllide(pooltelgede) nuutidega hammakad(sateliidid) ja fikseerisin need pulgaga. Nüüd vastupidises järjekorras käis kast kokku tagasi. Ettevaatust! Kui k.kasti kaant paigaldama hakkate, siis tuleb need kaks varrast, mis üles..alla käivad ja käiguvahetuskahvleid liigutavad, ülimalt puhtaks teha, kui liivaterake vahele jääb, kriimustab varda juhtpinna ära ja varras ei hakka korralikult liikuma. Mul juhtus see doonorkastiga, mida õppe-eesmärgil lammutasin ja kokku panin. :)
Kast töötab, kõik käigud käivad hästi, loodan et teistelegi on sellest jutust siin abi.
Mazda 626 2.0i GD FE mootorijuhtimise elektroonikaga Zaporozets, 1972 a.
Kasutaja avatar
freerider
 
Postitusi: 494
Liitunud: 05 Nov 2009, 14:54
Asukoht: Viljandi

1988 Mazda 626 GD


Mine 626/MX-6/Xedos-6/6

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 0 külalist