Näiteid õlide kohta
Postitatud: 10 Mai 2009, 19:45
Mõtsin et toon mõned näitad kah, et asi selgem oleks
- olen "äste säästlik" kodanik, hoian õli ja pensu pealt kokku, MPSis on poolsünt ja sellest ma ei eriti ei hooli et sõidust tulles peab natuke kohapeal käia laskma, et turbo maha jahtuks. Lisaks see raiskab penssu!
TULEMUS: õli enam ei tsirkuleeri, ei jahuta turbot, kuumeneb üle ja kõrbeb ära, moodustades kivikõva jäägi => regulaarse praktika korral turbo tuksis
- olen "ulme ralliäss", sõidan aasta ringi 10W-60 õliga
TULEMUS: külmkäivitusel õli paks kui kurivaim, ja isegi töötemperatuuril ei pruugi igale poole piisavas koguses jõuda => mootor kulub kordades kiiremini, laenan -15nega naabrimehelt akut, vannun kurja
- olen omast arust üsna kaval aga kõike veel ei tea, sõidan aasta läbi 5W-30 kvaliteetse "öko performance" õliga, kevadel ei viitsi vahetada enne kimama hakkamist, kiman nagu "aige eesel"
TULEMUS: talve jooksul võib karmides oludes viibinud õli vedelamaks minna, tõenäoliselt on kevadeks mootoris juba pigem 5W-20, tühikäigul kukub õlisurve liiga madalaks
- sõidan talvel täissünt 0W-20 õliga, talda ei anna
TULEMUS: mootor käivitub sama kergelt nagu suvel, isegi lühikeste otste korral on õlitus adekvaatne => rõõmus mootor, ei mingeid probleeme -30nega käivitamisel
- tiirutan ringrajal ülikvaliteetse 5W-40 racing õliga, keeran parklasse, miskipärast keeran süüte välja ja siis mõtlen OH KURAM, nüüd on turbo küll tuksis
TULEMUS: tegelt ei pruugi hullu olla kuna racing õli pigem aurustub kui moodustab kõrbenud jääke, lisaks on "üleküpsemise" temperatuur väga kõrge
- sõidan sellesama vinge racing õliga talvel
TULEMUS: pealtnäha on kõike tore ja vahva aga tegelikult mootor täiega kulub kuna racing õli ei kannata "tavakasutuse" tsüklit ja ei ei paku adkevaatset kaitset
- olen "äste säästlik" kodanik, hoian õli ja pensu pealt kokku, MPSis on poolsünt ja sellest ma ei eriti ei hooli et sõidust tulles peab natuke kohapeal käia laskma, et turbo maha jahtuks. Lisaks see raiskab penssu!
TULEMUS: õli enam ei tsirkuleeri, ei jahuta turbot, kuumeneb üle ja kõrbeb ära, moodustades kivikõva jäägi => regulaarse praktika korral turbo tuksis
- olen "ulme ralliäss", sõidan aasta ringi 10W-60 õliga
TULEMUS: külmkäivitusel õli paks kui kurivaim, ja isegi töötemperatuuril ei pruugi igale poole piisavas koguses jõuda => mootor kulub kordades kiiremini, laenan -15nega naabrimehelt akut, vannun kurja
- olen omast arust üsna kaval aga kõike veel ei tea, sõidan aasta läbi 5W-30 kvaliteetse "öko performance" õliga, kevadel ei viitsi vahetada enne kimama hakkamist, kiman nagu "aige eesel"
TULEMUS: talve jooksul võib karmides oludes viibinud õli vedelamaks minna, tõenäoliselt on kevadeks mootoris juba pigem 5W-20, tühikäigul kukub õlisurve liiga madalaks
- sõidan talvel täissünt 0W-20 õliga, talda ei anna
TULEMUS: mootor käivitub sama kergelt nagu suvel, isegi lühikeste otste korral on õlitus adekvaatne => rõõmus mootor, ei mingeid probleeme -30nega käivitamisel
- tiirutan ringrajal ülikvaliteetse 5W-40 racing õliga, keeran parklasse, miskipärast keeran süüte välja ja siis mõtlen OH KURAM, nüüd on turbo küll tuksis
TULEMUS: tegelt ei pruugi hullu olla kuna racing õli pigem aurustub kui moodustab kõrbenud jääke, lisaks on "üleküpsemise" temperatuur väga kõrge
- sõidan sellesama vinge racing õliga talvel
TULEMUS: pealtnäha on kõike tore ja vahva aga tegelikult mootor täiega kulub kuna racing õli ei kannata "tavakasutuse" tsüklit ja ei ei paku adkevaatset kaitset