1. leht 2-st

mazda 3 kütusekulust

PostitusPostitatud: 27 Dets 2007, 02:47
Postitas arl
olen nüüd uue mazda 3ga(1,6 77kw) ca 14 tuhat läbi sõitnud ja esinduse poolt öeldud sissesõiduaeg 10tuhat ka kenasti läbitud. et küsimus, kui suur on norm kütusekulu keskmiselt.
see mida tehas räägib, ei pea küll paika.
minul ikka keskmiseks 7,9-8,1 tulnud
parim maanteekogemus, kui 195/65/15 lamell all, tuli 6,3 l ca 90 kilomeetrise lõigu keskmiseks. ja kiiruseks oli ka ranged 90. enam nii head tulemust pole saanud
suvekatega tundus et kulu kõrgemgi ,kuna need 205/55/16 rehvid.
samuti mida suvelõpul panin tähele soomes kiireteel stabiilselt 120-130ga lastes ca 110 km lõigul tuli kulu 8.7l sajale.

PostitusPostitatud: 27 Dets 2007, 13:22
Postitas Mario
eks iga masin on erinev.. njah, maanteel lubatakse 5.7 mis on veidi pisut mööda.. eks natukese aja pärast selgub.. nii uue auto puhul on praegu veel mõttetu järeldusi teha.. niipalju kui ma lugenud olen, siis jaapani mootorite õige elu algab alles kusagil 100k km juures, siis peaks ta olema õiges konditsioonis. ma arvan et need arvud on võetud pärast põhjaliku testi läbimist - ehk siis tehased teevad igale mootoritüübile 100 megameetri testi, ehk siis lastakse käia mootoril niikaua, kuni arvutuslikud 100 000km on läbitud..seejärel võetakse mootor pulkadeks ning tehakse järeldused.
praegu veel ära käega löö :) sõida ilusti ja rahulikult. talvisel ajal ongi kulu kõrgem. oota uut suve ;)

PostitusPostitatud: 27 Dets 2007, 13:52
Postitas pokenaut
Mario kirjutas:niipalju kui ma lugenud olen, siis jaapani mootorite õige elu algab alles kusagil 100k km juures, siis peaks ta olema õiges konditsioonis.

Mina julgen väita, et 20k km-i juures. Vähemalt Premacy hakkas küll siis tunduvalt ägedamalt edasi käima, kui 18k km-i juures. Eriti hakkas see tunda andma kõrgematel pööretel.. nagu piiraja oleks vahelt ära võetud. 60k km-i juures, kui Raplas rajal proovimas käisin, siis ega erilist vahet küll tunda ei olnud, kas kellal oli 20k või 60k. Mulle tundus, et 20k pealt oli isegi veidike reipam, kui 60k pealt. Kütusekulu oli keskmiselt 9. Peale auto vahetust on keskmine kulu 13k km-i läbimise järel 8 ringis. Madal on see sellepärast, et esimese 7k km-i sees oli ~6500km-i maantee sõitu. Samas ei saa ma mitte kuidagi väita, et mul on kerge jalg, kuid millegi pärast ei lähe see eriti kõrgeks(rekord on hetkel 20l/100km-i kohta Premacyga).

Terv,
Pokemon

PostitusPostitatud: 28 Dets 2007, 03:37
Postitas HrHunt
Talvisel ajal on kulu just madalam, kuna ei saa lappi anda looma kombel. Mul on preagu linnas 11, suvel oli 13 :)
Asi võib selles ka olla et õpin usinalt piduri/gaasi sama sõraga tallamist/käigu alla vahetamist. Hakkab juba tulema - pidureid põhim ei kasuta enam :)

PostitusPostitatud: 28 Dets 2007, 07:59
Postitas meelisxxx
Elukaaslase Mazda 3 (automaat) võtab 10 sajale, auto sõidab 95% linnas. Läbisõit 15K.
Enda Mazda 6 (108 kw manuaal) võtab 8,3 sajale, auto sõidab linnas 25%.

PostitusPostitatud: 28 Dets 2007, 08:15
Postitas tomkulibin
Ühe sama autoga: naine roolis- 8l/100km, mina roolis 11l/100km. Ja ma ei kihuta :D

PostitusPostitatud: 20 Jaan 2008, 21:34
Postitas Mait
Endal MAzda 3 nüüd 40k sõitnud ja kütet läheb 7.5l sajale(maantee+linn). Huvitav on selle mootori(1.6) juures see, et õige tõmme tuleb taha peale 3000 pööret :roll:

PostitusPostitatud: 20 Jaan 2008, 22:15
Postitas aimar
tere! mul mazda3 gt 2,0 sõidan linnakuskil 85%.Iseolen suht raske jalaga ja kompu näitab 8,6

PostitusPostitatud: 20 Jaan 2008, 23:48
Postitas Muri
aimar kirjutas:tere! mul mazda3 gt 2,0 sõidan linnakuskil 85%.Iseolen suht raske jalaga ja kompu näitab 8,6


Tundub, et minu jalg on oluliselt suurem ja raskem :lol:
kompuuter näitab 10.3
aga sõidan linnas suht 99%

PostitusPostitatud: 21 Jaan 2008, 00:41
Postitas revo5
minu omal ka kirjas 8 l maanteel aga hea kui vahel alla 10 läheb 9,6 jne niiet tehase nr veel ei kehti :lol:

PostitusPostitatud: 06 Veebr 2008, 00:55
Postitas ets
nende juttude järgi mis siin kirjas võtavad 1,6 võrrid sama palju kui kahe lidrased,jõudu aga 2.0 tunduvalt rohkem ju,ainult ,et poest ostes hinna vahe ikka päris suur!ja kodanik arl-ile teadmiseks,et 205/55/16 on sama deameetriga mis 195/65/15

PostitusPostitatud: 09 Veebr 2008, 23:55
Postitas arl
kodanik ETSile.
seda tean, et diameeter neil sama, kuid, niipalju kui tean, sõltub küttekulu ka rehvi laiusest ja sellepärast rehvide mõõdud ka välaj tõin!

PostitusPostitatud: 10 Veebr 2008, 08:06
Postitas tomkulibin
arl kirjutas:sõltub küttekulu ka rehvi laiusest ja...

kummi segus ja rehvi mustrist ja teede olust ja ilmast ja....
Aga 205 vs 195 on ikka küll kütuse kulu vahe. Kusjuures laiema kummiga suurem oht vesiliugu sattuda.

PostitusPostitatud: 11 Veebr 2008, 10:49
Postitas Haljazme
AutoBildi jaanuarinumbris oli väga pikk jutt sellest, kuidas euroliidu direktiivid määravad ära autode küttekulu mõõtmistingimused. Lugege, siis saate aru, et tehase lubatud numbrid küllaltki ulmelised on. Õhtul loen ja toksin siia vast ka natuke seda jama.

Niisiis, täpsemalt: direktiiv 8/01 268/EWG ja norm 101ECE paneb paika küttekulu mõõtmisprotseduuri. Asi toimub vastavas stendis rullikute peal !!!
kogu tsükkel on 1180sekundit pikk, tehakse 4x 195sek linnasõit ja 40sek maanteesõit. Kogu testi teoreetiline pikkus 11km, keskmine kiirus seega 33.6km/h.
Täisgaasi ega järsku aeglustust ei tehta, max. linnakiirus 12sek, max maanteekiirus 10sek, seega ülejäänud aeg lubatust kõvasti vähem.
Mõõtmistingimused: masin peab olema läbinud eelnevalt 30km, õhutemp peab olema 20-30kraadi, õhuniiskus ja rõhk peavad ka mahtuma kindlasse vahemikku. Niisiis, mida me ootame ? Tehasenumbrid ongi meile kättesaamatud. Autobild on ka oma realistikuma testiga autosid piinanud ja on siis kena võrdlustabeli kokku pannud, lubatud vs tegelik kulu. Tooks siis ära suurimad "petjad":

MB G 55 AMG 53% üle
Lexus RX400h 48% üle
Honda Civic hybrid 43.5% üle
Toyota Prius 39.5% üle
Mitsubishi Colt 1.5 38% üle
Focus C-max, Fiat Panda 37% üle

Vähem valetajad:

bmw m5 2.7% üle
Bentley Continental 2.3% üle
Suzuki swift 1.3 1.6% üle
Daihatsu Terios 1.5 1.2% üle

andmed pärit autobildist, niiet mind mitte peksta, lihtsalt mulle oli väga huvitav lugemine.

PostitusPostitatud: 09 Nov 2008, 00:17
Postitas ReigoR
Mazda 3, 2006/1,6/40 000
Maanteesõitu 20%, linnasõitu 80% ja keskmine kütusekulu 8,3
Kui liiklusummikuid vältida siis on tulemus ok. Kui aga istuda tund liiklusummikus siis kisub keskmise bensukulu ikka kõvasti üles.

PostitusPostitatud: 09 Nov 2008, 08:32
Postitas cabernet1
mazda 2 - 1,4-ne mootor võtab suvel maanteel 5,5 - 6 ja linnas ca 10.
Talvel maanteel 5 - 5,5, sest ei ole napakaid auke ja muud ebatasasust nii palju. Tean, et väiksematele mootoritele mõjuvad augud ja ebatasasused rohkem, kui suurematele. Linnas talvel samamoodi 9-10 sajale.
Ütlen veelkord, et japsid on pöördemootorid. Vanamees oma 1,4 civicuga saab linnas 8-ga hakkama, mina sama auto roolis 7-ga. Põhjuseks madalama käigu kasutamine ja pöörete andmine mootorile.
2700 abarotti ikkagi kõige ökom - võrdub 5-da käiguga maanteel 90-ga.

PostitusPostitatud: 12 Nov 2008, 10:17
Postitas Hudson
Mul on Mazda 3 1.6(77KW) 2004

Ma ei nõustu antud teema algatajaga.
Ma ei tea kas asi on läbisõidus (65000) aga eelmine nädal tegin just testi naastrehvidega (205/55). Enamvähem 90 km/h sõites näitas kompuuter peale 70km läbimist keskmiseks 5.9. Oleksin testi teinud veel pikema (kokku 250 km) aga lihtsalt laev jäi niipalju hiljaks, et ei olnud enam uimerdamiseks aega.
Suverehvidega olen kõige madalama kulu saanud 100 km peale 5.7.

Maantee:

naastudega 6.8-7.2 olenevalt möödasõitudest/kiirendustest
suvekatega 6.3-7.1

Linn:

naastudega 8.6 max 10.6
suvekatega 8.1 max 10.2

Keskmine

naastudega 7.9
suvekatega 7.2-7.4

PostitusPostitatud: 10 Jaan 2009, 15:00
Postitas WerteX
Mazda3 - 2008 - 1,6 - 77 kw
Keskmine kütusekulu 9,7l
Läbisõit ~ 4000km

Peamiselt linnasõit.

Edit: parandused

PostitusPostitatud: 10 Jaan 2009, 16:02
Postitas Hudson
1.Kuule WerteX sinu andmed on vigased. 1.8 mootorit ei toodeta Mazda3-le.

2.Nii suure kuluga peaksid diagnostika poole pöörduma.

Mul on ka teine auto Mazda 6 2.3 122KW manuaal ja selle keskmine on 8.8-9.6 l/100km

Isegi automaadi jaoks on see kulu ülemäära suur!

kui sõita 50km/h 2 käiguga on muidugi võimalik.

PostitusPostitatud: 10 Jaan 2009, 17:21
Postitas Muri
WerteX kirjutas:Mazda3 - 2008 - 1,8 - 77 kw
Keskmine kütusekulu 9,7l
Läbisõit ~ 4000km

Peamiselt linnasõit.


Väga ulme järjekordselt :shock:
mul praegu 8.5 ja 70% linnas :wink:

PostitusPostitatud: 10 Jaan 2009, 18:34
Postitas cabernet1
ok ok poisid... ärge kisage :D
Kui auto pidevalt täislastis, siis ikka rüüpab - eriti pisemad mootorid :P
Olen isegi maantee peal saanud max 12 l /100 km kohta :D :D :D Põhjus muidugi ka, et "kann" vastu maad + 4 inimest autos.... sai Tallinna külje alt merekive (ca 400 kg) Viljandi veetud.
Mis parata naine rannapiiga, kuid laulgi käseb siis koduses vannis lained merevahule ajada ja kukest (pole - käib ka kass) katusele kajaka teha :lol:

PostitusPostitatud: 10 Jaan 2009, 18:50
Postitas WerteX
Oih sorry. 1,6 mootor ikka ja 77kW.
Talvine periood ka kütust ikka kulub, soojendamisi ja linnas ummikus.
Manteel sai korra Tallinnas käidud.
Manuaal kast.

PostitusPostitatud: 10 Jaan 2009, 22:06
Postitas Hudson
eks inimese jalanumbrid on erinevad :)

PostitusPostitatud: 12 Juul 2009, 11:05
Postitas WerteX
Nüüdseks on langenud 9,2l peale ja kellale on tiksunud 14 000 km

Mazda 3, 2005 HB 1,6 77kW

PostitusPostitatud: 12 Juul 2009, 14:02
Postitas argoll
Ma tegin ühe väikese testi ( 100km ).Kui sõita üksinda ja pöörded sinna 2800
juurde, siis kompuuter näitab kütusekuluks maanteel 5,7 :).Sõites kahekesi ja
maanteel on kütusekulu 6,2.Ma usun, et reaalselt on täitsa võimalik sõita maanteel pikka otsa kuluga 6,5/100km.Linnas ma ei ole küll kahjuks saanud alla 7,8.Masina läbisõit in 49k.

Argo