1. leht 3-st

Ford Probe II gen. 2.0L 85kW. 98a. RetroTeam

PostitusPostitatud: 13 Jaan 2019, 04:09
Postitas RetroTeam
Sai ostetud siis selline isend ette teades juba varasemast kogemusest et tegemist on Mazdaga.
Asukoht müügiks on Eesti ja tehasest tuli see välja 1998 ehk siis viimane väljaanne.
Esimene registeerimine arvele on 2006 (Seni polnud auto sõitnud)
Kerel puudub rooste täielikult ning Talvel auto sõitnud ei ole.
Mootori läbisõit on 193400km.
Sees on must poolnahksisu.
Kapotiall on 2.0 FS 16v 85KW Mazda Dohc.

Varustuse poolepealt täis EL sisu, udukad, ABS, ESP, 4xKetas, Immo.

Natuke ka tegemistest

Sai siis metsast välja toodud ja tallinnas siin puhtaks nühitud.
Sisu kokku tagasi pandud ja mootor pulkadeks võetud ja puhastatud.
Auto ise oli 2a seisnud ja loomulikult käima see ei läinud.

Nüüd siis mootor ja sisu koos aga käima ma pole teda korrakult siiamaani saanud.
Mootor lubab aga käima ei lähe.
Ise kahtlustan et jagaja kommutaator on õhtal.
Eelmine omanik ütles et suvel sai proovitud ja käivitus. Nüüd aga enam mitte.
Homme lammutan jagaja laiali vaatan üle, puhastan ära ja loobin kokku tagasi.
Kui siis ka ei aita tuleb mazda 626GE terve jagaja siitpoolt hankida.

Samamoodi on mul küsimus et leitsin pildi millepealt oli selgelt näha küünlajuhtmete jooks.
Kas see on ikka õige????
Miskipärast arvan et 1 ja kolm peaksid vahetusse minema või ma eksin?

Pilt

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 13 Jaan 2019, 09:28
Postitas tomkulibin
Mootori töö jörjekord on 1342, seega juhtmed peavadki nii olema, siis saab rootor päripäeva pööreldes õiges järjekorras kõrgepinget jagada. Jagaja kaanel on enamuses ära märgitud 1. sil. juhtme asukoht, ülejäänud vastavalt tööjärjkorrale. :wave:
Imelik on, et 1998a. tulid ikka veel jagajaga mootorid, Mazdal endal oli juba ka viimastel GE mootoritel ilma jagajata süütesüsteem.
RetroTeam kirjutas:...Päritoluriik on Eesti ja tehasest tuli see välja 1998 ehk siis viimane väljaanne...

Pärit on ta ikkagist USA-s Michiganis olevast Mazda/Fordi tehasest
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Probe

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 15 Jaan 2019, 00:56
Postitas RetroTeam
Tundub et tuleb mootor välja vahetada kui seda saada on kuskilt veel...
Kahju ainult sellest et originaal läbisõiduga 198.000km mootor tööle ei hakka.

Säde on vägev, Bensu surve ok ja pikemal käjjamisel bensuhais üleval ka.
Märgid sai paika, küünlad ok ja ikka mittemidagi.
Pauku annab ehk siis lubab peale märkide sättimist igakord ja palju paremini aga käima ta ei lähe.
Foorumis abi pole saanud ja tundub et 626 FS 2.0-id on otsa saanud eestis. :cry:

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 15 Jaan 2019, 01:00
Postitas RetroTeam
tomkulibin kirjutas:
RetroTeam kirjutas:...Päritoluriik on Eesti ja tehasest tuli see välja 1998 ehk siis viimane väljaanne...

Pärit on ta ikkagist USA-s Michiganis olevast Mazda/Fordi tehasest
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Probe


Päritolu riigiall mõtlesin seda mis ARK lehel kirjas et ei ole toodud välismaalt kasutatuna vaid ikka eesti esindusest välja müüdud

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 15 Jaan 2019, 09:28
Postitas tomkulibin
Ehk on sul ikkagi jagaja 180 kraadi vale? :think:
Muul juhul pakuks ikkagi elektroonilist viga, ehk et süüte ajastus vale- jagaja komposteerib ajusid...

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 15 Jaan 2019, 11:27
Postitas justin.keiss
RetroTeam kirjutas:Tundub et tuleb mootor välja vahetada kui seda saada on kuskilt veel...
Kahju ainult sellest et originaal läbisõiduga 198.000km mootor tööle ei hakka.

Säde on vägev, Bensu surve ok ja pikemal käjjamisel bensuhais üleval ka.
Märgid sai paika, küünlad ok ja ikka mittemidagi.
Pauku annab ehk siis lubab peale märkide sättimist igakord ja palju paremini aga käima ta ei lähe.
Foorumis abi pole saanud ja tundub et 626 FS 2.0-id on otsa saanud eestis. :cry:


Võtan kaan maha. Käib kiirelt see. Ehk ei pea alumist osa üldse puutuma.

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 15 Jaan 2019, 18:49
Postitas RetroTeam
Ühesõnaga pimedas prozektorikäes möllates panin paika ka jagaja kaudu süüdet.
Tulemus endiselt sama.

Küll aga pimedas olles märkasin üht asja.
Nimelt sell momendil kui auto lubab viskab ka kapotiall sisselaske kolle poolt mingi hõreda auru ülesse.
Teine asi mida avastasin et õlivanni seinalt jookseb juga alla ja tilgub aga mega mega aeglaselt.

Kättpidi sisse ronides ja nuusutades võib kaifunni alla jääda :D
Värvus must aga hais on bensiin.

Mootor seest pekkis või?

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 15 Jaan 2019, 21:56
Postitas tomkulibin
Survet silindrtes oled mõõtnud?

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 15 Jaan 2019, 22:34
Postitas RetroTeam
Ei ole sest pole selliseid tööriistu võtta käepärast

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 16 Jaan 2019, 00:03
Postitas justin.keiss
Ainult suruõhu olemasolul saad "leakdown" testi teha. Kui vastavaid mõõteriistu pole, siis õhu susisemine sisse/väljalaskes suletud klappide korral on minu jaoks piisav argument kaane maha tirimiseks.
https://shop.advanceautoparts.com/r/car-projects/leak-down-test-what-is-it-and-how-to-do-it

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 16 Jaan 2019, 05:01
Postitas RetroTeam
Anyway tõmbasin täna kapotialuse täielikult pulkadeks ja rihmad uuesti maha.
Lekkeid ei avastanud kuid vaakumvoolikute kallale lähen homme.

Vaatan kõik üle uuesti ja kui juba ainult mootor ilma ümbritsevate pudinatega kapotiall on teen ka puhastuse seal kohe ära.
Alumine plokk on täiesti kuiv nii eest / tagant kui ka külgedelt ja lekkeid ei ole.
Ainuke mis lekib on õlivann.

Homme lasen õli välja ja võtan vanni ka maha et vaadata altpoolt mis seal sees õige toimub.
Järgmine etapp on aku peale ja süüde sisse ning pumba relee maha ja sild vahele + voolik kanistrisse et paak tühjaks lasta.
Miks tühjaks lasta on asi selles et kuna auto oli ennem mind seisnud võib ka küte halvavõitu olla.

Kui mootor puhas, rihm peal, õli ja küttefilter vahetatud, mahlad uuesti sees eks siis paistab mis mootor mulle head räägib.
Kas 10W40 on 2.0L 16V mootorile sobiv? Loodame sest seda saab Autokaubad kauplusest osta otse vaadist mille liiter maksab ainult 1,50€ :D

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 16 Jaan 2019, 08:41
Postitas tomkulibin
10W40- see on viskoosuse stabiilsuse sõltuvus temperatuurist. Kvaliteet kui selline on omaette süsteem.
http://www.yacco.ee/leia-sobiv-oli/
Mul tuttav tegeleb selle brändiga ja olen kasutanud juba aastaid seda va nn tundmatut, õlituse probleeme pole olnud ühelgi liikuril
Ka seletused leiad hõlpsasti sealt :wave:

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 16 Jaan 2019, 09:14
Postitas RetroTeam
tomkulibin kirjutas:10W40- see on viskoosuse stabiilsuse sõltuvus temperatuurist. Kvaliteet kui selline on omaette süsteem.
http://www.yacco.ee/leia-sobiv-oli/
Mul tuttav tegeleb selle brändiga ja olen kasutanud juba aastaid seda va nn tundmatut, õlituse probleeme pole olnud ühelgi liikuril
Ka seletused leiad hõlpsasti sealt :wave:


Tänud info eest :)

Täna siis sai asi selgeks et mootor maha ja prügimäele.
Nimelt 3 päeva tagasi kallasin uue õli sisse nii et varras näitas FULL.
Need paar päeva nokitsemist ja käjjamist aga lootusetult on õlinäidk LOW.
Auto all on ainult väike loik ala 3-4cm.

Seega õli kaob meeletu uhinaga käjjamisel.
Isik kes antud Probe edasimüümisega tegeles vahepeal autoomaniku palvel ei vasta kõnedele ja ignoreerib eelmist omanikku.
Nüüd siis aru saadav miks. Poiss on mingi Si**ga hakkama saanud ja nüüd ei julge enam kõnedele vastata.

Kellel seisab rootoriga jagaja versioonis 2.0 FS mootorit oleks väga kift.
Detaile mootoriküljes vaja pole.
Ainult alumineplokk õlivanniga ja ülemine plokk kamrikaanega.
Veepump, rihm ja pinguti peavad peal olema aga võivad ka puududa.
Oluline on töökord.

Helistada saab mulle 53 749 74 üks
Mootorile järgi saan ise tulla :)

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 16 Jaan 2019, 23:55
Postitas tomkulibin
Tihendi komplekt+ kolvirõngad+saaled= töökorras mootor, mille seisord on sulle teada :wave:

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 21 Jaan 2019, 02:27
Postitas RetroTeam
tomkulibin kirjutas:Tihendi komplekt+ kolvirõngad+saaled= töökorras mootor, mille seisord on sulle teada :wave:


Oleks siis kohta ja tingimusi kus teha... ostan teise moto ja viskan peale... uued küünlad, õli ja filtrid, uus rihm ja pinguti ning aitab küll

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 22 Jaan 2019, 00:43
Postitas RetroTeam
Nii nüüd siis asi niikaugel et sai mootor pulkadeks võetud.
Plokikaant maha ei hakkanud rebima.

Kolvid läigivad vastu.
Küünlad korralikud ja kuivad ühtemoodi.

Sai siis vaakumid, mootorimärgid, jagaja uuesti paika pandud ja kokku tagasi laotud.
1 viga leidus ja selle eemaldasin.
Nimelt ei saanud esimene silinder korralikku sädet.

Kui oli kokku tagasi laotud siis lubas koguaeg.
Korra või kaks läks käima kui starter veel peal oli aga puterdades.
Nagu võtme lahti lasin suri samamoodi maha.

1 erinevus oli... kas see on külmast või millest aga kohe kui starterit antsin sain aru et starter ei tee sama häält mis ennem.
Nii saigi teda peaaegu käima aetud kui ühel hetkel käis plõks kui uuesti tahtsin üritada nagu mass kaoks ära.
Ja peale seda ei tee starter klõpsu ka mitte nagu vooluahel ergutusel oleks katkenud.

Kas starter 626 mudelitel on kuskil eraldi kaitsmega või on see neil tüüpviga külmaga?
Ehk immo? (Süütelukuümber ju rõngas mul on)

Anyway ei ole see mootor ka kohvi vaid kahtlustan et nüüd miks vaevaliselt käima läheb on pigem külmast.

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 23 Jaan 2019, 21:13
Postitas RetroTeam
Mõneks ajaks siis teema jääb seisma kuna ei leia klubist vastuseid.
Kui kunagi liikuma saan selle ehk... siis lisan infot!

Re: Ford Probe (ehk Mazda MX6/626)

PostitusPostitatud: 31 Jaan 2019, 01:32
Postitas Injection
RetroTeam kirjutas:Mõneks ajaks siis teema jääb seisma kuna ei leia klubist vastuseid.
Kui kunagi liikuma saan selle ehk... siis lisan infot!


Pea nüüd hoogu, ära nii kiiresti püssi põõsasse ka heida! Foorum ilmselgelt pole meie kõigi jaoks täiskohaga remonditoe keskus ning töö kõrvalt teistele abiks olemine pole alati just igapäevaselt võimalik. Ole hea ja anna oma auto registrinumber/VIN-kood ning püüan sulle abiks olla asja juures.

Re: Ford Probe (Dead)

PostitusPostitatud: 31 Jaan 2019, 08:29
Postitas tomkulibin
Arvasin, et vaid meie foorum on kokku kuivanud, aga ei leidnud enam toimivaid ingliskeelseid ja ka venelaste foorum on kadunud...
Miskit leidsin, ehk leiad siit abi: https://talkford.com/community/forum/71 ... be-forums/
Pealegi ega ses piskses eestis neid propsi omanikke eriti polegi ja leida veel kohta, kus tarkusi jagatakse on veelgi vähem. Ise olen hulka aega needuses hulkudes kulutanud, enne ,kui miskit leidnud, kõike polegi leidnud, tuleb ise avastada...
Peale masu teket on kõikse kommunikatsioon kuidagi tagasi tõmmanud, ilmselt aktiivseim ongi vaid nn näoraamat, see pole jällegist see, mis antud teemale konsentreeritud oleks.
Lepi olukorraga, mis pakkuda on, ehk keegi pakub sulle sobivat vastust.
Siinses keskkonnas pole keski ametlikult kohustatud jagama miskit, siinne keskkond on vabatahtlik.
Ka selle foorumi olemasolu on sõltuvuses vabatahtlikest annetustest(serveri maksud...).

Re: Ford Probe (Dead)

PostitusPostitatud: 31 Jaan 2019, 08:34
Postitas Kert
kas kütus on ka aasate tagune või on see ikka uus?Kütusfilter?Kas on võimalust olnud proovida ka teist jagajat(toimivat).Kui ikka käiates küünlad kuivad siis kütte puudus.

Re: Ford Probe (Dead)

PostitusPostitatud: 02 Veebr 2019, 03:35
Postitas RetroTeam
Kert kirjutas:kas kütus on ka aasate tagune või on see ikka uus?Kütusfilter?Kas on võimalust olnud proovida ka teist jagajat(toimivat).Kui ikka käiates küünlad kuivad siis kütte puudus.


Kütus uus, küünlad uued, küünlad ei ole kuivad, kütus tuleb peale, pump korras, säde on korralik, kompressioon olemas, genekas laeb, märgid paigas aga tee mis tahad käima see ei lähe.

Homme hommikul 2.veebruar ehk lõunal kell 12:00 alustan mootori mahavõtmist.
Pühapäeva õhtul jõuab kuller tallinna uue mootoriga ja siis hommikuni panen seda peale autole.

Üldiselt tegin otsuse et valikut pole.
Täpseltsamamoodi nagu ma ehitasin Sierra Sapphire Ghia/Facelift Cosworth varustusega ja RS lisadega millel Gologne V6 2.8 pean ka probe nullist ülesse ehitama mis saab olema jälle mingi aastane projekt ja paar tuhhi kulu.

Siga lahe oleks kui keegi jupi toru ja keevituse kaasa võtta saaks sest siis saaks sumpa ka ära teha.
1 sõber tuleb appi homme aga abikäsi on alati vaja :)
Asukoht Tallinn/Kristiine

Kellel homme nagunii midagi teha pole võivad priva kirjutada saame kambapeale selle Laupäev - Pühapäev valmis teha

Re: Ford Probe (Dead)

PostitusPostitatud: 02 Veebr 2019, 10:20
Postitas IvarR
RetroTeam kirjutas:Kütus uus, küünlad uued, küünlad ei ole kuivad, kütus tuleb peale, pump korras, säde on korralik, kompressioon olemas, genekas laeb, märgid paigas aga tee mis tahad käima see ei lähe.

Kui rauaosa korras siis miks seda vahetada on vaja?
Kui säde on aga küünlad ikka märjad on siis järelikult pole säde piisavalt tugev ,et kütust süüdata. See viitab pigem nõrgale süütevõimendile jagajas sees. Teine asi on süütehetk/nurk, kui on liiga hiline siis samuti kütus ei sütti

Re: Ford Probe (Dead)

PostitusPostitatud: 02 Veebr 2019, 19:09
Postitas RetroTeam
IvarR kirjutas:Kui rauaosa korras siis miks seda vahetada on vaja?
Kui säde on aga küünlad ikka märjad on siis järelikult pole säde piisavalt tugev ,et kütust süüdata. See viitab pigem nõrgale süütevõimendile jagajas sees. Teine asi on süütehetk/nurk, kui on liiga hiline siis samuti kütus ei sütti


Proovisime täna jälle 3h seda käima saada ja ei lähe...
Homme saabub teine mootor.
Proovin teist jagajat ja loodame et on selles jama.

Manualid ajavad mingit segast nimelt FS 2.0 mootoril on süütejärjekordi 2 erinevat.
Vanematel on 1-3-4-2 ja uuematel on 1-4-2-3

Sellest 1-4-2-3 ma väga kahtlen
Usk on ikka niisuur et jaman sellega igapäev ja igaõhtu mõtlen et P***i jälle raiskasin terve päeva ära

Kui see teine jagaja nüüd päästab olukorra siis kas keegi elektrood keevitust laenaks :D
Elektroodid endal olemas
Keevitaks sumpale kati vahele tagasi.
Sumpa tahaks homme tehtud saada aga see on vabatahe kui keegi vastu viitsib tulla :)

Re: Ford Probe (Engine Swap)

PostitusPostitatud: 02 Veebr 2019, 20:38
Postitas psyaddict
Brake cleaneriga läheb käima?

Re: Ford Probe (Dead)

PostitusPostitatud: 02 Veebr 2019, 20:39
Postitas psyaddict
RetroTeam kirjutas:
IvarR kirjutas:Kui rauaosa korras siis miks seda vahetada on vaja?
Kui säde on aga küünlad ikka märjad on siis järelikult pole säde piisavalt tugev ,et kütust süüdata. See viitab pigem nõrgale süütevõimendile jagajas sees. Teine asi on süütehetk/nurk, kui on liiga hiline siis samuti kütus ei sütti


Proovisime täna jälle 3h seda käima saada ja ei lähe...
Homme saabub teine mootor.
Proovin teist jagajat ja loodame et on selles jama.

Manualid ajavad mingit segast nimelt FS 2.0 mootoril on süütejärjekordi 2 erinevat.
Vanematel on 1-3-4-2 ja uuematel on 1-4-2-3

Sellest 1-4-2-3 ma väga kahtlen
Usk on ikka niisuur et jaman sellega igapäev ja igaõhtu mõtlen et P***i jälle raiskasin terve päeva ära

Kui see teine jagaja nüüd päästab olukorra siis kas keegi elektrood keevitust laenaks :D
Elektroodid endal olemas
Keevitaks sumpale kati vahele tagasi.
Sumpa tahaks homme tehtud saada aga see on vabatahe kui keegi vastu viitsib tulla :)


Pane torustik kokku ja too mu juurde garaazi, keevitame ära