Evert, seda viimast on teinud oi-oi kui paljud...
"ma nii igaks juhuks määrisin pidurid ära... "
tagasi teemasse-
jah, kahjuks ei saa ka mina pädevat vastust anda, miks on ketas kaheliitristel pea samasuur, kui GT mudelil ja miks on klotsid kaheliitrisel poole kitsamad.
GF veel enamvähem..
Miks just äär kulub?
Vastus on väga lihtne. Kui liugur-spilkad, mille peal sadul edasitagasi liigub, hakkavad kattuma paksu möginaga (ebaregulaarse või puuduliku hoolduse korral nii juhtub), seejärel sadul enam ei liigu ja reaalne toimetaja on seal vaid pidurikolb, mis siis pedaali jõu mõjul surub ennast vastu ja hakkab sadulat lausa raami peal kangutama ja päris tugevasti. Eriti tugeva äkkpidurduse korral on see spilka seal võimeline ka murduma. Sellest annab märku väga peenike tööpind kettal ja kui sadul maha keerata, siis peaks välimise klotsi pealt näha olema kulumise määr ja kuju.
Mina hooldan pidureid ligi 2 kuu tagant, kuna vastasel korral jäävad pidurid peale ja kõigi nelja puhul olen märganud välimise klotsi kaldu kulumist.. võiks ju veel paariks kuuks klotside asukohta muuta, kuid selge on see, et uus komplekt võiks juba varuks olla.
Sõber, kellel on GH mudel, tõi oma auto mulle, et "kle, miskit vilistab taga ja seisupidur oli stendis 0... Nojah, kui seal vaid metallliistakas on alles jäänud, siis ei saagi miskit toimida enam.
Seal oli sama lugu, et ligurid kahju saanud, roostes rant peal ja sadul kinni ning pidurdas ebakorrektselt ja nii juhtus, et välimisel klotsil oli välimine äär metallini kulunud ja seespool oli paar mm veel hõõrdpinda.
See pidur on Mazdal üks tõsine murelaps alates GE mudelist, kui hakkasid need lingid seal kinni jääma ja sadulad kippusid ebapiisava määrde korral kinni roostetama. Suurt tähelepanu peaks pöörama ka nendele kattekummidele. Sadula remontkomplekt ilma kolvita on ligi 3-4€ kõigest. Pole suur raha, et panna uued tihendid, kui vajadus peaks tekkima.
Mazda 6 pidurid on tegelikult väga head. Kui sul peaks olema tutvusi ÜV punktis, või lähiajal ÜV tulekul, siis vaata ka stendis seisupiduri erinevusi ja saad teada, kui head nad tegelikult on.
Ilusaid kilomeetreid!